Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Sjuimpje schreef:1. niet helemaal mee eens,
Je gebruikt hem als je af en toe een 'communicatiestoornis' hebt tijdens het trainen om grote misverstanden te voorkomen/voor te zijn.
2.
nee, want waarom moet er afgewacht worden tot het helemaal misgaat als het zo sneller en makkelijker opgelost kan worden.
Zep schreef:Maar om de een of andere reden zitten hier op bokt alleen maar mensen die met zo'n ding kunnen rijden, of die er verre van blijven...
Elk grassprietje is eng, en hierdoor steigert ze regelmatig en draait zoch 180° om. In het bos gebruik ik niks.....maar gaan we over de weg dan heb ik liever voor mijn eigen veiligheid en die van de andere weggebruikers iets meer overwicht. Normaalgesproken is een martingaal al genoeg. Fietsers worden behoorlijk bang van een groot paard dat vlak voor hun neus steigert
Zep schreef:Dus de mensen die beweren dat je een slof niet moet gebruiken, jullie zijn dan van mening dat iemand als essie het met zo'n paard eerst maar moet proberen "rijtechnisch" op te lossen?
Het geeft mij meer voldoening als ik het op een andere manier op kan lossen, en ik leer er veel meer van.
Ook vind ik de tegenstelling nogal eens grappig, er wordt vaak beweerd dat de slof los moet hangen of mensen melden trots dat het ding bij hen los hangt. Uhm, waarom hang je er dan iets om als het toch los zou moeten hangen? O ja, das geloof ik voor die paar sec. dat het wel nodig is. Nou, als je het de rest van de tijd redt redt je het die paar sec. ook wel. Althans, mijn mening/streven. runningkawa schreef:Die problemen die essie beschreef heb ik idd altijd opgelost zonder slof.
Waaronder bij die van mij, die echt heel erg heeft gepuberd.
En hij heeft niet het karakter van op willen geven.
maar met longeren kon ik niet eens de loste hulpteugel aanhangen of hij stond te wiebelen op zijn achterbenen.
Moet je bij zo'n paard er een slof aan doen?
Dat is dan toch echt mijn vraag.