Vast

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 13:38

Ik wist niet waar ik dit bericht moest plaatsen,maarja..
Als ik aan het rijden ben, dan krijg ik al snel last van mijn sleutelbeen, dat gaat dan ook naar mijn schouderblad en soms zelfs mijn nek. Het zit er dan helemaal vast en het doet zeer als ik verder rij. Ik denk er dan altijd aan dat ik me moet ontspannen maar dat gaat dan gewoon niet meer. Het zit echt vast en doet verschrikkelijk pijn. Ondanks de pijn rijd ik gewoon door. Misschien had ik dat beter niet moeten doen, want nu heb ik er gewoon altijd last van.
Ik hoop dat iemand me kan helpen want het is echt heel irritant en vooral pijnlijk Verdrietig

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 15:25

Ga ermee naar de dokter. Heb ik ook gedaan toen ik last van mn rug kreeg met rijden. Toen heb ik soort therapie (fysio) gekregen, maar dat hielp niet. Ik kreeg het toen ook op school enz. van het zitten. Toen ben ik weer naar de dokter gegaan, en heb ik ceasar therapie gehad. dat is houdingstherapie, heeft ook nix geholpen. Nu ga ik al een paar maanden 2x per week sporten, dat helpt heel erg goed!Heb er een therapeut bij gehad van de sportschool, die heef tme in het begin begeleid, en nu heb ik een programmaatje en doe ik het zelf. Gaat nu erg goed! En 't is ook hartstikke leuk om te sporten! Jij hebt het natuurlijk niet in je rug, maar bij mij zat mn nek ook hartstikke vast. Nu nooit meer. Ik hoop dat je er wat aan hebt, hou me ff op de hoogte wat je gaat doen als je wilt! Vindt ik wel aardig om te horen.

Suc7 he!!!

Daniƫlle Party!!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 15:58

Eerst naar de dokter gaan. Osteopathie helpt ook wel eens.
Het probleem bij zo van die pijnlijke dingen is dat je je houding onbewust aan probeert te passen tijdens het rijden en dat maakt het alleen maar erger. Verdrietig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 16:33

Mijn spieren zitten daar standaard vast. zolang ze niet pijn doen is er niets aan de hand, maar soms doen ze dat wel en dat trekt omhoog naar mijn hoofd, gevolg: hoofdpijn en soms zelfs migraine. Ik kan het ook absoluut niet meer verdragen om tijdens het rijden veel gewicht in mijn handen te hebben. Mijn paard mag dus niet op mijn handen hangen want dan rij ik hem in no time er af. Gevolg is wel dat ik dan te weinig in mijn handen krijg en dat doe ik gewoon zelf, daar kunnen mijn paarden niets aan doen maar ja, dat krijg je er van. Ik geef je een paar tips om op je houding te letten: iets wat heel belangrijk is: je borstbeen naar voren drukken, dan vallen je schouders vanzelf op de juiste plaats. Ook heel belangrijk: jouw hoofd moet recht op je nek staan, je lichaam moet je hoofd kunnen dragen, niet dat je nek dus naar voren staat en je hoofd aan je romp hangt. Trek dus je kin een beetje in en zorg dat de kruin op je hoofd het hoogste punt is. Goed op letten! En dat zal je niet meevallen hoor!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 20:41

Probeer jezelf niet te spannen op het paard. Van een instructeur moest ik eens met mijn schouders draaien en mijn ellebogen langs 'm lichaam af laten hangen. Ik weet niet of je verder sport, maar een uurtje gym ofzo is ook niet verkeerd! En verder sluit ik me aan bij de bovenstaande berichten.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 22:10

Bij bovenstaande berichten kan ik me vinden ,maar er is nog iets waardoor je je bewust wordt van de spieren die vastzittenen weer losgemaakt worden door een sportmasseur!
Je hebt geen verwijzing nodig en voor de kosten hoef je het ook neit te laten
succes!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-01 10:25

Ok, ik zal het er eens met m'n ouders over hebben. Ik sport idd helemaal niet. Heb eerlijk gezegd niet veel tijd om te sporten, helemaal niet wanneer het veulen komt. Maar misschien 1 of 2 keer in de week, 's avonds. Ik zal wel eens kijken.
Bedankt voor de tips!!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-01 19:47

Vandaag met rijden had ik er niet zoveel last van, omdat ik mijn kin dus een beetje naar beneden deed normaal doe ik hgem een beetje omhoog..
maar ik heb net een tip gekregen van een vriend om naar een kraker te gaan.. hij had ook last van zijn schouders en is er naartoe geweest en nu heeft hij er geen last meer van!