nu de lente in aantocht is, wil ik graag weer met mijn paardje in de piste gaan rijden bij ons thuis ipv telkens naar buiten te moeten, of longeren. Ook heb ik een tijdje niet met de paardjes bezig kunnen zijn omdat ik het ontzettend druk heb gehad met school, maar nu het vakantie is, kan ik al wat vooruit werken, dat ik 'in de toekomst' dit niet nog eens moet meemaken.
in de 3 weken dat ik het zo druk had is mijn vriendin vaak komen rijden met m'n 3 knollen. Wat ik nog altijd zeer lief van haar vind
Nu had ik al een tijd voor die 3 weken door dat Zaffra het nut van het rijden niet meer inziet. Ook in die 3 weken dat mijn vriendin is komen rijden, zei ze hetzelfde. Nu wil ik graag mijn 7jarig paard weer het nut in laten zien. En ervoor zorgen dat ze rijden weer leuk vind.
Ik heb al zitten brainstormen en doen, maar er kwam geen idee uit
iemand een idee..?
Sorry, als hier al een topic van is
wat heb jij liever: school of vakantie? Maar om het werken leuk te maken voor je paard zijn er wel manieren, en nummer 1 is afwisseling en heel kort daarop is goed luisteren naar je paard! Vind je paard een oefening moeilijk? Ga er niet eindeloos mee door. Begrijpt je paard een oefening goed, blijf hem dan niet eindeloos herhalen. Rijd ook lekker veel figuren, zo min mogelijk op de hoefslag. Mijn instuctrice zij altijd: 2 volle rondes hoefslag zijn twee volle rondes voor niets. Wissel het rijden in de bak af met een lekkere ontspannen buitenrit of pak een keer een sprongetje, en ga ook niet altijd rijden, een keer grondwerken is ook erg leuk, of schriktraining, dat kan ook ohz.