pony super sterk wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loveeguess

pony super sterk wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 23:31

Hallo

Ik heb een 5 jarige haflinger x arabier, ze is echt super lief met alles
Alleen 1 probleem, met rijden maakt ze zich super sterk dat ze nauwelijk te houden is, ik krijg ook les, nu word mij gezegt je moet je zwaar maken op je zit, wat word hier nu precies mee bedoeld?

knollentuin

Re: pony super sterk wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:35

als je instruktrice je iets verteld dat je niet begrijpt moet je aan de bel trekken,vragen wat ze precies bedoeld...ze zal het je dan [als het goed is] duidelijk kunnen maken wat de bedoeling is.
in het geval van zaar maken op je zit bedoeld ze dat je net iets minder mee moet geven in de voorwaartse beweging van je paard ,dit zal je paard ervaren alsof je zwaarder bent en zo werk je dus tegen in de beweging

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:40

Dit is je 2de topic met de zelfde titel
Was je niet tevreden met de antwoorden in je eerste ????????????????

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 09:56

Heb het zelfde probleem gehad, wat een goede tip was die ik gekregen heb is om je handen te ontspannen en niet terug te gaan trekken. Wat daarbij kan helpen is je benen eraan te houden. In het begin ging ze alleen maar harder maar doordat je je handen blijft ontspannen en je been eraan blijft houden komt ze vanzelf terug en gaat ze ontspannen, dan zoekt ze haar balans op. Hierdoor gaat ze ook veel meer de achterhand eronder zetten (dat is bij mij dan dus het geval). Misschien heb je hier wat aan?