Wie heeft dat nog meer? En wat doen jullie ertegen?
Tips welkom
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik ben bezig met mijn houding, zou daar goed aan kunnen liggen, maar misschien heeft iemand hier de gouden tip

kan ook een andere oorzaak hebben dat je last hebt van je rug, zit je overdag mss veel achter de pc?suvan schreef:heb ik ook, omdat ik een scheve ruggenwervel heb. maar veel mensen weten niet dat hun ruggenwervel scheef is, kom je pas achter als je het na laat kijkenkan ook een andere oorzaak hebben dat je last hebt van je rug, zit je overdag mss veel achter de pc?
Probeer je rugspieren te versterken door oefeningen. Neem bij erge rugpijn een warm bad. Let op met tillen van zware dingen. Probeer je rug zoveel mogelijk te ontlasten, dan heb je met paardrijden ook minder last ervan.
suvan schreef:heb ik ook, omdat ik een scheve ruggenwervel heb. maar veel mensen weten niet dat hun ruggenwervel scheef is, kom je pas achter als je het na laat kijkenkan ook een andere oorzaak hebben dat je last hebt van je rug, zit je overdag mss veel achter de pc?
Probeer je rugspieren te versterken door oefeningen. Neem bij erge rugpijn een warm bad. Let op met tillen van zware dingen. Probeer je rug zoveel mogelijk te ontlasten, dan heb je met paardrijden ook minder last ervan.
MissMyAppa schreef:Ikzelf heb vaak ook last van mijn rug, ik zit vaak ook te gespannen.
Maar daarnaast ben ik ook een stijve hark, na ongeveer 6 jaar zit ik weer eens op een paard.
Ik heb in die tijd weinig aan sport gedaan, behalve af en toe banenzwemmen.
Weet iemand oefeningen op of zonder paard die ervoor zorgen dat ik soepeler wordt.