Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ZZonneglans schreef:Als ik je verhaal lees denk ik: gebrek aan balans en spieren.
Zeker overkruist gaan is daar een teken van. Je fries is nog vrij jong en het is een fries, die hebben van origine vaak toch wat meer moeite met de galop.
Ik zou zeggen, blijf zo goed je galop voorbereiden zoals je nu doet en oefen veel korte stukjes galop. Hij leert zo goed terugkomen op zijn achterhand en belangrijker, het creëert spieropbouw. Beter een kort stuk goede galop, dan een lang stuk slechte galop.
Zo voorkom je ook dat punt waarop hij overkruist wil gaan. Je plan, voor hij gaat omspringen terug naar draf is heel goed. Je moet echt proberen te voorkomen dat het een gewoonte wordt, dus probeer die situatie gewoon te vermijden. Ook overgangen stap-galop en galop-stap zijn goed, oefen deze wel met je instructrice, de timing is onder het zadel erg belangrijk. Ik weet niet of je de beschikking hebt over een goede longeercirkel, maar licht bijgezet aan de longe is ideaal om onbelast de overgangen van en naar galop te trainen.
en gewoon doen wat mijn doelstelling was, lekker de weide wereld met hem gaan verkennen, punten scoren of niet. Heerlijk af en toe een wedstrijdje doen, gewoon om weer eens ergens anders te rijden en hem wat meer ervaringen op te laten doen. Wat die galopswissel betreft, ik neem hem gewoon terug als ik het aan voel komen naar de draf, dan maar niet op de letter. Thuis gaan we er wel goed op trainen, met behulp van jullie tips, nogmaals bedankt! dekraanhoeve schreef:bedankt allemaal tot zover! Hier heb ik dus mooi veel tips over gekregen, super.
@ Nadita: één woord over Meint: Wauw!!
Ben ook superblij met hem.