Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik merk zelf dat de bak aan de zware kant is (weet het nu ook wel uit ervaring) als bijv. de galop, wat mijn paard normaal vrij gemakkelijk en netjes doet, ineens toch veel moeilijker gaat met de achterhand er veel minder onder. cecil schreef:Ik twijfel dan voormijzelf van tja, wat is zwaar voor een bak
boemel schreef:Hier hetzelfde probleem. Stal waar ik sta heeft 1 bak en die is zwaar, paard ging afgelopen herfst slechter lopen, maar hij had toen ook rugproblemen, dus ik heb eigenlijk het probleem daar op gegooid.
Ik heb 'm 3 maanden op locatie met binnenbak gehad om te overwinteren en ik had er een geweldig paard aan. Kon heerlijk rijden en de oefeningen van het M1 gingen prima.
Nu weer terug bij z'n vertrouwde stal en het rijden gaat weer moeizaam. Weer terughoudend, strak en scheef willen lopen. De eigenaren willen er niets aan doen, dus ik ga zoeken naar een andere stal helaas.
Jij hebt gelukkig keuze, dus ik zou zoveel mogelijk plannen dat je in de grote en lichte bak terecht kunt en de zware bak zoveel mogelijk vermijden.
ik zie ook gewoon echt kuilen waar ze weg is gezakt met der hoeven en na 1 keer rijden heb ik echt een hele hoefslag in de bak. aeolusnr1 schreef:Eigenlijk ben ik het hier niet echt eens met iedereen hier.
Dat die éene bak veel zwaarder is dan de andere das heel duidelijk, dat je zeker niet op dezelfde manier kan rijden is ook duidelijk, en dat je idd rekening moet houden met het feit dat de kans op blesure er idd is.
Maar om nu echt zo te zeggen, niet daar te rijden, nee dat vind ik net iets te veel.
Wij maken trektochten te paard, en trainen dus ook onze paarden op bijna elke mogelijke ondergrond.
Ook dat kan , maar je moet wel rekening houden met de conditie en training van het paard.
Maar idd hou er wel rekening mee dat de kans op blessure vele keren groter is.