Schrale billen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cabelona

Schrale billen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 16:22

Ik heb de zoekfunctie geraadpleegd maar niets gevonden
Zoals de titel al zegt, na het rijden heb ik heel erg last van "schrale billen/doos".
Ik heb strings tijdens het rijden al afgezworen. Onderbroeken geprobeerd zonder zo'n lapje erin.
Het is niet alleen tijdens het paardrijden maar ook tijdens het fietsen.
Nu was mijn vraag. Hebben jullie hier ook wel eens last van en nog belangrijker hoe kom je ervan af!? :=

bromfiets

Re: Schrale billen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:23

Van te voren even invetten met vaseline kan soms helpen :j

En anders een broek met zeemleer er in :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:25

Ik ken het probleem :o ik draag sindsdien boxers bij het paardrijden, heb sindsdien nergens meer last van.

Met fietsen had ik er nooit last van, bedoel je dan racefietsen/MTBen of met de gewone fiets? Met een gewone fiets loont het wellicht om een nieuw zadel aan te schaffen. Met de racefiets/MTB is het aan te raden een fietsbroek te kopen van goede kwaliteit (dus geen Decathlon-rommel o.i.d.) en daar niks onder aan te doen met fietsen.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:25

Misschien een bontje op je zadel? :)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 16:34

Op mijn normale fiets heb ik er wel last van, op de mountainbike heb ik een speciaal dameszadel met een gat in het midden (en ik heb dan een goede fietsbroek met zeem erin aan). Boxers zou ik idd kunnen proberen, weet jij ook van welk materiaal jij ze hebt?

@ boooo: bontje zal wat geregel worden aangezien ik op een manege rijdt, zal eerst andere dingen proberen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:41

TS: ik heb dan vooral strakke boxers, als ze gaan 'lubberen' na een tijdje werken ze minder goed. Ik ben zelf erg tevreden over de boxers van Sapph, die zijn goed elastisch. Evt. kun je nog overwegen je fietsbroek onder je rijbroek aan te doen? Misschien niet heel charmant maar die zit ook strakker, dus ook minder kans op een schrale kont. :')

Met fietsen op je MTB heb je er dus ook last van ondanks je speciale zadel?

liinda81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:44

Strakke boxer en dan gewoon van katoen

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 16:46

@ fortuna: nee op die mountainbike heb ik geen last :)

Maar dat van die fietsbroek onder mijn rijbroek ga ik maar eens proberen :P

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:49

lastig, ik ken het probleem. Ik heb nu een rijbroek van degopa zonder naden in je kruis. helpt al wat. Ik smeer ook vaseline... sterkte!

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:53

Katoenen onderbroeken nemen ,niet van die glanzende stofjes daar krijg je het sneller van namelijk.
Ik heb de boxers van de action en heb nergens geen last meer van.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:43

Eeh, eelt kweken :o

Maar in het begin deed ik ook boxers en goede rijbroeken!
Liever 1 goede rijbroek met leer etc die makkelijk boven de €100 gaat, dan eentje van €10 waar ik van open lig.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:27

Zinkzalf!!!
Ik rijd ook regelmatig door, precies onder mijn zitbeenknobbels. Ik heb eerder wel eens zo'n speciale zalf hiervoor gebruikt, maar tegenwoordig gebruik ik zinkzalf en die helpt echt nog beter. Ik moet wel regelmatig blijven smeren, ook als het goed gaat, want zodra de huid kapot is is het te laat. Bij mij is het dus de normale huid, maar ik heb ook goede verhalen gehoord van mensen die zich in de bilspleet kapot rijden. **laten we de dingen maar eens bij hun naam noemen... :o := **

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:41

Zinkzalf is een goeie tip ga ik proberen!
Strings had ik inmiddels al afgezworen en aan een prijzige rijbroek met een nog beter zitvlak had ik me ook al gewaagd.... zonder succes helaas, ik heb na een uur rijden de vellen er bijkant bij hangen, ik weet zo onderhand niet meer wat ik er nog aan moet doen ;(

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 23:31

Kun je de zinkzalf alleen op de "normale huid" smeren of ook op de gevoeligere plekker zoals idd de bilspleet en het voorste stukje van je doos dat kapje van je klit Daar hangen de vellen er ook iedere keer bij ;(

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:42

Je kunt het ook op de gevoeligere plekken smeren. Een vriendin van me had het rond haar .... (iets meer naar achteren...) en haar heeft het ook goed geholpen. Het is verkrijgbaar bij elke drogist en het helpt ook super tegen puistjes en kleine wondjes. Eigenlijk bij alle huidproblemen. Maar het gaat dus niet om smeren vlak voor het rijden, maar gewoon dagelijks of tweemaal dagelijks. Gewoon proberen en smeren!

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:54

weet je wat je ook kunt proberen als sudocreme niet helpt ? bepanthen ..je ziet het op de reclame voor babytjes met luieruitslag dan is de huis ook zo schraal en kapot .
En je mag het over smeren hoor ,insoppen die handel om zere plekken te voorkomen.

dekraanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:15

hihihhi leuk topic! Iedereen heeft er last van, maar niemand praat er graag over...... sssstttt
Ik heb de ervaring, dat helemaal kaal niet super is. Ik verzorg me graag goed, maar wat betreft de haargroei daar... beetje haar is extra prettig, plus dat je niet rood of pukkelig bent van het scheermes.
Als ik weet dat ik lang, pittig of veel moet doorzitten of stappen, smeer ik van tevoren in met vaseline.
Verder als we een lange (3 uur ofzo) rit gaan maken met heeeeel veel stappen, draag ik een fietsbroek met daaronder een strakke naadloze boxer (hema) en de fietsbroek binnenste buiten (charmant..) want die synthetische naden schuren ook waar de inleg/spons of hoe het ook heet mee vastgenaaid is.
Verder heb ik dan ook met die extreme bosritten een gelpad over mijn zadel.
Scheelt misschien ook dat ik maar 54 kilo weeg, en geen vetjes heb om me te beschermen.

Nou dit was wel een beetje privé, maar als niemand wat oppert, doen we maar wat hè?

ps: met mijn dressuurlessen heb ik al die toeters en bellen niet nodig hoor, behalve beetje vaseline :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 07:23

Cabelona schreef:
@ boooo: bontje zal wat geregel worden aangezien ik op een manege rijdt, zal eerst andere dingen proberen :)

een bontje voor op het zitvlak van het zadel heb je dr zo aan hoor!
(ik heb m te koop,toevallig :o )

sudocreme is een super oplossing,is een soort luxe zinkzalf eigenlijk!
bepanthen kan ook

beiden geschikt voor de 'prive' plekjes,heb al meerdere dames in de apotheek aan de balie gehad die het beiden met succes hebben geprobeerd

zorg ook voor goed aansluitend zacht naadloos ondergoed,bv van dat micro fiber

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 07:30

Ondergoed zonder naden zijn er helaas niet meer in katoen sniff sniff !!! Vroeger had je ze bij de Hema, nu hebben ze daar ondergoed van een soort micro fiber maar wel naadloos ( in je kruis ) En ik smeer bv tijdens lange ritten Nijntje babybilletjes zalf !!! Helpt super goed hihihi :=

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 10:49

De naadloze onderbroek is aangeschaft. Deze vanavond maar eens proberen :P

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:55

ik doe ook mijn fietsbroek onder mijn rijbroek aan, en ik heb bijna geen last meer!
Hopelijk werkt de onderbroek vanavond voor jou!! :)

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:34

@ Jobet,

ik heb vandaag nog naadloos katoenen ondergoed gekocht bij de Hema!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:37

Naadloos idd, sudocreme voor het te verzachten erna. En in grootmoedersboekje stond een tip voor paardrijbillen namelijk met je kont in ijskoud water gaan zitten. (lijkt me meer voor als het jeukt) Zelf nooit geprobeerd, ik had genoeg aan de sudocreme en ben er nu eigenlijk vanaf door een zadelbontje te gebruiken

karin__1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:35

Ik draag een boxer en dan gewoon een boxer. Ik heb nergens last van!
Succes!

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 23:21

Nou mijn mooie roze onderbroek van de Hema heeft gewerkt. Stuk minder last van gehad, het is nog niet helemaal over maar al wel een heel stuk minder!