Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JvanNoord schreef:Met rijden loop ik tegen een lastig probleem aan en ik hoop dat er iemand is die hier advies in kan geven.
Ik rijd met een jong, wat onstuimig paard. We hebben lang moeten werken aan ontspannenheid en nagevelijkheid. Dat zit er nu vrij goed in en haar rare bokken sprongen toont ze vrijwel nooit meer. Tijd dus proefgericht te trainen. Momenteel start ik in het L met haar.
De laatste tijd geeft dit alleen wat problemen.
Wanneer ik boven het arbeidstempo draaf, loopt ze netjes regelmatig en netjes over d'r rug. Wanneer ik haar wat wil gaan verzamelen of gewoon terug wil zetten naar het arbeidstempo, wordt ze wat loperig/onregelmatig (achter).
Hetzelfde is in de galop. Op de rechterhand galoppeert ze in arbeidstempo, maar vrij strak door haar lijf. Op de linkerhand is ze juist heel soepel door haar lijf, maar kan ze niet in het arbeidstempo blijven. Haar tempo gaat omhoog waardoor ze lang in haar lijf wordt, op de voorhand valt en dan uit de galop valt.
Zelf kom ik er niet echt uit hoe ik dit op kan lossen. Heeft iemand tips?
.