ik heb mijn paard ingereden en het gaan super goed, ik ben nu bezig met mijn pony verkeersmak te maken maar het lukt niet helemaal best, jawel trouwens alles gaat helemaal goed behalve als in het bos wielrenners voorbij komen. hoe kan ik mijn pony daar het best van af helpen? want dan maak ik haar altijd wel rustig, maar die angst blijft. alvast bedankt voor de mensen die goede tips geven,
Misschien moet je gewoon een keer met haar aan het halster of hoofdstel het bos in gaan en er dan gewoon naast blijven lopen, dan moet je tegen haar blijven praten en haar gerust stellen als ze er langs komen en als ze niet schrikt gelijk belonen.
_Dune_
Geplaatst: 27-02-11 15:26
Is je pony bang van wielrenners die van achteren komen, of ook van voren?
aeolusnr1
Dit is je 2de topic betreffende hetzelfde probleem met hetzelfde paardje Bij het vorige vond je reeds dat de antwoorden niet goed waren, iedereen is verkeerd en jij bent ervaren genoeg om zelf je paardje op te leiden, tjaaaa dan zou je deze problemen niet hebben zou ik zo denken. roep er snel een ervaren iemand bij, voor er niet meer aan te beginnen valt. Je hebt blijkbaar een vrij rustig type paardje en het ging al vrij goed alleen kan je er niet meer op blijvn zitten als je galop probeert, en krijg je er dus schrik van. Een paard opleiden is heel iets anders dan een paard rijden, vergis je hierin niet. Zoek hulp en denk niet dat je via een paar tips hier het probleem zal kunnen oplossen, want dat is echt niet zo, het zal alleen maar erger worden.
Dressuurgek
Geplaatst: 28-02-11 23:48
Naast je pony met halster en touw het bos in gaan zou ik dus nooit doen, doe dan op z'n minst een hoofdstel in als ie echt angstig wordt dan heb je nog iets te houden met een halster wordt het dan weer lastiger.
Wielrenners blijven lastige weggebruikers omdat je ze zelf niet goed hoort en ineens zitten ze al naast je en dan schrikt je paard ook. Persoonlijk laat ik mn paard met stelling lopen als ik merk dat er wielrenners achterop komen, dan ziet m'n paard ze namelijk ook en dan is de schrik iets minder. Wielrenners een ruiters zullen nooit vrienden worden in het verkeer