Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
!
kleinvosje schreef:Dan denk ik toch dat ze er minder plezier in heeft dan je denkt, of ze reageert heel gevoelig op jouw wedstrijdzenuwen!
student schreef:als je thuis rijd gaat het goed zeg je.. Rijden er dan ook andere paarden bij jouw in de buurt?
Op wedstrijd is dat vaak een grote stress factor...
_Esther_87_ schreef:Heb je al geprobeerd haar thuis te rijden van te voren?
Verder zou ik persoonlijk zoeken naar accomodaties waar je bv in de winter buiten los mag rijden (zodat je alleen losrijd) of plekken waarvan je weet dat er heel veel plaats is om los te rijden. De plekken waarvan je weet dat het echt misgaat zou ik mijden, zowel voor je eigen veiligheid, maar ik vind het ook heel sneu voor de andere deelnemers eerlijk gezegd!
Ook zou ik voorlopig eens als eerst proberen te starten, dan is er waarschijnlijk nog niemand als je begint los te rijden en tegen de tijd dat het drukker wordt ben jij al volop met je paard aan het werk.
Johanna59 schreef:Als ik naar je profiel foto's kijk, denk ik toch dat het aan je manier van rijden ligt.
Je rijdt twee verschillende paarden, maar op precies de zelfde manier. Overleg eens met een
hele goede instructeur.
_Esther_87_ schreef:Kan het misschien zijn dat je vriend haar op jumping meteen meer aan het werk zet ofzo?
Anders (maar dat is misschien vergezocht) zou het kunnen dat het paard dressuur misschien op de een of andere manier moeilijker vind, waardoor hij dan meer gespannen raakt? Is er ooit op een dressuurwedstrijd iets gebeurt?
Pff lastig hoor, ik heb zelf een paard dat als het echt druk is vreselijk bang wordt, ook niet fijn. Hij gaat dan op een gegeven moment keihard galopperen en zet al zn spieren zo vast dat hij daar dagen na de wedstrijd nog last van heeft. Heel sneu. Maargoed, hij bokt niet, dus ik probeer zoveel mogelijk te drukke situaties te ontwijken en hem aan het werk te zetten, maar dat schiet voor jouw probleem niet op...lastig hoor!
Onderhand weet ik dat ik haar in zo'n geval moet overbluffen dus ik heb d'r even verrot gescholden (
) en ben weer verder gegaan met hetgeen waarmee ik bezig was. En dan loopt ze weer doodnormaal tussen iedereen door.