Ik heb een 5 jarige pony haflinger x arabier Ze is echt super lief, alleen t probleem is dat ze tijdens het rijden heel erg sterk is en niet meer te houden is, hoe kan ik dit het beste oplossen?
Als je les krijgt dan zou je dit in de les kunnen behandelen toch? Als je daar niet in uit komt kun je ook een andere instructrice nemen,
En een paard is pas strek als jij je sterk maakt, ga werken aan de techniek en leer de theorie er ook van, Dus zoek iemand die jou kan leren hoe je een paard rijd en traint,
Wat gebeurt er als zij zich sterk maakt, ga jij je dan ook sterk maken?
mikado98
Geplaatst: 26-02-11 20:44
ik had altijd een verzorgpony die ook zo sterk was en heeel langzaam(die van jou misschien niet) maar als ik aangallopeerde was hij niet te houden en nam een scherpe bocht waardoor ik er af viel(ik reed zonder zadel) Tips: *altijd opletten(logisch) *Teugels kort houden *als hij gaat diep in het zadel gaan zitten.
ik heb teugels lang gehouden zodat ze op mijn handen moest letten. Nu kan ik haar met gemak sturen, waarschijnlijk maakt ze zich sterk in de nek mijne is een haf en deed het ook!
je kunt haar op de volte trekken dat moest een meisje bij ons ook antijd doen met haar pony
DearLove
Geplaatst: 26-02-11 21:02
olafgek schreef:
je kunt haar op de volte trekken dat moest een meisje bij ons ook antijd doen met haar pony
trekken is nooit goed.
Powerhouse
Geplaatst: 03-03-11 19:32
veel overgangen rijden! voorwaarts, wendingen...enz enz. lekker aan het been rijden, als ze hier goed actief op zijn, zijn ze in de hand ook wat fijner.
Als het echt heel erg is en hij zit zo in de teugels te hangen zou ik zeggen: gooi de teugels in 1 x los. Het paard schrikt want hij kuukelt zomaar naar voren,, dan letten ze wel beter op dat ze niet te veel trekken (over de loodlijn lopen)