Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Elin_ schreef:Hoe ik je verhaal lees denk ik niet dat het paardje bang is voor shetlander ,maar om de situatie dat paarden aaan komen gegalopeerd![]()
Correct my if im wrong ,maar dit lijkt er op
unika schreef:ik ga mee met elin_
Paarden zijn kudde dieren, als ze ineens heel hard ergens op af gerend komen, dan is er dus gevaar.
cecil schreef:unika schreef:ik ga mee met elin_
Paarden zijn kudde dieren, als ze ineens heel hard ergens op af gerend komen, dan is er dus gevaar.
Nou het probleem is dat ze dat bij andere paarden niet erg vindt, tis puur bij die shetters.
Ze ziet ze als het ware al 10 sec en er is niets aan de hand, maar als ze dan nog 5meter van het draad zijn verwijderd, wil ze er van door.
helaas zit er vlak bij dit zandpad als ze het bos uit rent een 80km weg, dus wil niet onnodig risicos weer gaan nemen.
) en er een kudde shetters aangestormd kwam. Ook bij hem geldt dat zijn reactie totaal anders is/was dan bij andere paarden.
. Ik zou het toch op blijven zoeken, maar wel pas erlangs rijden als de ergste frissigheid eraf is. Zelf zo rustig mogelijk blijven, en opvangen als je merkt dat hij er vandoor wil gaan. En gewoon een paar keer op rij erlangs rijden. Denk dat het dan toch een stuk minder moet worden?
ik heb ooit ergens gelezen dat sommige grote paarden bang zijn voor shetlanders, omdat de ogen van shetlanders op de hoogte van de buik van een groot paard zitten, waardoor ze zich ''aangevallen'' en kwetsbaar voelen.