Ik heb een geweldige Haflinger

Ik heb alleen een probleempje:
Als ik naar de bak toe wil rijden (das een eindje vanuit de stal) begint ze vervelend te doen.
Dat doet ze pas als we de keuze krijgen om naar de bak of het bos te gaan. Ik heb al heel veel geprobeerd. Afstijgen en doorlopen gaat wel maar dan kan ik er niet meer op want dan gaat ze vervelend doen. Ik heb al een goede instructrice. zij zegt dat ik gewoon mijn handen naar voor moet doen en niet gaan slaan. Maar als ik eens alleen rijd word ze vervelender dan als zij erbij is.
Hier is een uitwerking. Waar de zwarte stip is gaat ze achteruit lopen. Als ik wel op bosrit ga ga ik altijd eerst eens na de bak sinds kort omdat ze niet haar zin mag krijgen, Maar het is al iets beter.. Eerder begon ze daar zelfs te bokken.:

Ze is al helemaal nagekeken door de Dierenarts, Hij zegt dat het gewoon uit vervelendheid is. Maar als ik eenmaal in de bak ben krijg ik nog 1 keer ofzo verzet maar daarna is ze heel braaf. En terug naar de stal is ze ook braaf en als we vanuit de bak naar het bos gaan is het een engeltje.
Alvast Bedankt
_haflinger