Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
MontyRulezz schreef:Ik kijk niet echt hoe of waar een paard loopt, ik ga altijd op mijn gevoel af. Ik voel hoe een paard loopt, vooral als je je paard al een paar keer gereden heb. Dan voel je het verschil in lopen en hoe ze hun lijf gebruiken. Dat vind ik ook het mooie aan paardrijden.
WowAmigo schreef:Je moet als het ware de mond vooruit willen sturen, stel dt je stokjes had ipv teugels dan zou je het neusje mooi voor je uit en van je af kunnen sturen. Heel vaak werk je ongemerkt teveel terug, als je je handen van je af kan zetten (dus als het ware of je stokjes ipv teugels hebt) dan kan de beweging beter over de rug naar voren vloeien en dan rijd je echt van achter naar voren!
Het idee is dus dat je wel gewicht in je handen krijgt, maar niet omdat je terugwerkt, maar omdat je paard er zelf gewicht in "legt" (zonder zwaar te worden uiteraard).
rockforty schreef:Ik ben ook bezig met van achter naar voren rijden, maar als ik een heel klein beetje met mijn handen toesta (dus de stokjes naar zijn mond toe beweeg) gaat hij gelijk met z'n hoofd omhoog. Alsof hij met dat kleine beetje gelijk alle ruimte wil krijgen. Weet iemand wat ik daar aan moet doen?