Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

scheepie schreef:Ja lekker voorwaarts rijden in de draf, motor zit vanachter.
Begrenzen met je buitenhand en licht stelling vragen binnen, met je binnenbeen naar je buitenhand toe rijden.
Idd, lekker overgangen rijden en tempowisselingen, schouderbinnenwaarts, slangevoltes.
Ik denk dat je haar beter voorwaarts in draf kunt laten lopen en gymnastiseren en dan nu nog hoofd omhoog, dan in slakkengangetje zonder impuls nageeflijk/gebogen hoofd.
Je zou met longeren hier aan kunnen werken dmv dubbele longe of pessoa.
Pessoa moet je wel rustig opbouwen.
Succes, ook met vinden van instructie

montyjansen schreef:scheepie schreef:Ja lekker voorwaarts rijden in de draf, motor zit vanachter.
Begrenzen met je buitenhand en licht stelling vragen binnen, met je binnenbeen naar je buitenhand toe rijden.
Idd, lekker overgangen rijden en tempowisselingen, schouderbinnenwaarts, slangevoltes.
Ik denk dat je haar beter voorwaarts in draf kunt laten lopen en gymnastiseren en dan nu nog hoofd omhoog, dan in slakkengangetje zonder impuls nageeflijk/gebogen hoofd.
Je zou met longeren hier aan kunnen werken dmv dubbele longe of pessoa.
Pessoa moet je wel rustig opbouwen.
Succes, ook met vinden van instructie
allen de hulp teugels zou ik weg laten (kunnen ze op gaan leunen), veel schakelen, geen einden hard lopen, bijvoorbeeld, schouder voor of stelling daar van uit 6 of 8 passen voorwaards en weer terug, en weer zoveel passen weg,enz.

.
Dan is het opgelost.Chaos schreef:Rij dus eerst naar voren op 2 teugels en 2 benen en van daaruit gaat ze vanzelf je hand zoeken.
Chaos schreef:Voor de overgangen kun je zorgen voor een reserve, maar dan moet je paard eerst actief voorwaarts zijn. Stel haar dan ietwat dieper in voor je de overgang rijdt, tijdens de overgang komt ze dan op de juiste lengte.