Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kiichi schreef:Als het een gewoonte is geworden en verder is alles tiptop in orde (gebit etc.) , kan je eventueel zijn tong vast knopen met een stukje touw ofzo. Wij gebruiken hier een oude verknipte panty voor. Natuurlijk heb je ook tonglepels die je erin kan doen, naast het bit.
Kiichi schreef:Als het een gewoonte is geworden en verder is alles tiptop in orde (gebit etc.) , kan je eventueel zijn tong vast knopen met een stukje touw ofzo. Wij gebruiken hier een oude verknipte panty voor. Natuurlijk heb je ook tonglepels die je erin kan doen, naast het bit.
Splinter schreef:Kiichi schreef:Als het een gewoonte is geworden en verder is alles tiptop in orde (gebit etc.) , kan je eventueel zijn tong vast knopen met een stukje touw ofzo. Wij gebruiken hier een oude verknipte panty voor. Natuurlijk heb je ook tonglepels die je erin kan doen, naast het bit.
![]()
![]()
![]()
TS hiervoor deed hij het niet op hetzelfde hoofdstel en bit(ten)? Of is het sinds je met S&T rijd? Ik zou de tandarts laten kijken, mocht het gebit in orde zijn is het vaak een rijtechnisch probleem

Kiichi schreef:Aan iedereen:
Ik heb een mail gestuurd aan midgie, waarin ik om uitleg vroeg wat er dan zo slecht aan was. Op mijn stal heb ik geleerd dat het een ontschuldig hulpmiddel was, net zoals oogkleppen bijvoorbeeld. Na de mail van midgie snap ik inderdaad wat er zo slecht aan is.
Ik wil wel een beetje begrip van mensen vragen, want ik word volgens mij helemaal de dood ingewenst met marteling erbij, terwijl als iemand mij uitlegt waarom het zo slecht is, ik best van mening wil veranderen.
Dus: sorry voor mijn 1ste bericht WEL JAMMER dat iedereen mij meteen aanvalt en niet de TS nuttige tips geeft.
JPS schreef:Hoi Albert, maar tong over het bit kan toch meerdere oorzaken hebben? Uiting van pijn of ongemak elders in het lichaam..
Of heeft het altijd met de kiezenrij in de onderkaak te maken?
Albert schreef:JPS schreef:Hoi Albert, maar tong over het bit kan toch meerdere oorzaken hebben? Uiting van pijn of ongemak elders in het lichaam..
Of heeft het altijd met de kiezenrij in de onderkaak te maken?
Bijna altijd; bij een verkeerd liggend zadel b.v. zal een paard niet z'n tong gaan uitsteken. Het is wel altijd een uiting van ongemak of pijn, maar je hebt gelijk, het is geen wiskunde