Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

hafjesliefde schreef:rijd je met laarzen of paardrijschoentjes? Heb namelijk 1x met baskets gereden (heel even) en ik voelde het verschil wel: met baskets schuiven je voeten veel harder in je stijgbeugels
het kan ook aan de lengte van je stijgbeugels liggen, als ze te lang zijn kan je je hakken niet goed uitdrukken en schuiven je stijgbeugels ook sneller uit
Je hebt er ook nog die extra antislip zijn maar die vind ik persoonlijk niet prettig. midgie schreef:KUn je wel goed doorzitten, het is vaak een balans probleem, probeer met lichtrijden niet te ver uit het zadel te komen , maar voel de beweging van het paard,
Ja en dan wanneer wil je aansporen, wat is het juiste moment en wat wil je er mee bereiken??
Loopt het paard in balans ??
Heb even in je profiel zitten kijken , zie dat je nog maar 12 ben en net op de manege rijd, miss is het mogelijk om met je verzorg pony les te gaan nemen,
Ook schrok ik van de laatste foto`s , je hebt daar veel te veel druk op de mond van het paard, miss moet je je ook eens verdiepen en gaan lezen dat een paard ook gevoel heeft en zijn mond open gaat van de pijn als je zoveel druk zet,
En met te veel druk kun jij ook nooit mooi gaan lichtrijden , want paardrijden is balans leren krijgen en je paard in balans leren lopen en geen steun zoeken in je beugels en teugels.
Esther schreef:Het probleem met uitvallende beugels en het niet uit kunnen drukken van de hakken zit vaak in het aanklemmen van de knieën
Laat je benen ontspannen naar beneden hangen, draai ze vanuit je heup naar binnen.
Maak je knie lang en je zult zien dat je je hakken uit kunt drukken en dat je voeten niet meer uit de beugels schieten.
Als je met je knieën klemt dan duw je jezelf als het ware uit het zadel.
Op je kont zitten, benen lang en ontspannen en dan zou het allemaal goed moeten komen.
Zwartsnoepje schreef:Als je op het goede been lichtrijdt kun je beter aandrijven wanneer je gaat staan, omdat je dan het binnenachterbeen activeert.
Ik zou dus je beugels wat korter doen en proberen licht te rijden vanuit je bovenbenen, zodat je onderbenen niet alle kanten op gaan.
valllover schreef:midgie schreef:KUn je wel goed doorzitten, het is vaak een balans probleem, probeer met lichtrijden niet te ver uit het zadel te komen , maar voel de beweging van het paard,
Ja en dan wanneer wil je aansporen, wat is het juiste moment en wat wil je er mee bereiken??
Loopt het paard in balans ??
Heb even in je profiel zitten kijken , zie dat je nog maar 12 ben en net op de manege rijd, miss is het mogelijk om met je verzorg pony les te gaan nemen,
Ook schrok ik van de laatste foto`s , je hebt daar veel te veel druk op de mond van het paard, miss moet je je ook eens verdiepen en gaan lezen dat een paard ook gevoel heeft en zijn mond open gaat van de pijn als je zoveel druk zet,
En met te veel druk kun jij ook nooit mooi gaan lichtrijden , want paardrijden is balans leren krijgen en je paard in balans leren lopen en geen steun zoeken in je beugels en teugels.
Het is trouwens ook een foto van een gepauzeerd filmpje![]()
Ook is het een verkeerd moment, Valerie doet namelijk vaak irritant met het bit, dan doet ze haar mond ook open zoals je op die foto's ziet![]()
ja, ik kan wel goed doorzitten
het zou inderdaat kunnen dat er teveel druk op de mond staat maar het enige wat ik op die foto's deed is: knijpen, ontspannen, knijpen, ontspannen, knijpen, ontspannen.
ik moet ook nog heel veel leren![]()
maar bedankt voor je tips
trisjuh schreef:Hoe drijf jij? Heb vanmiddag met een meisje gepraat die ditzelfde probleem heeft maar die schopt met haar hakken en denkt dat het drijven is.. probeer je paard voorwaards te houden en zo min mogelijk te moeten drijven.. en als het nodig is gewoon je kuiten aandrukken..