Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Je moet er toch een hele poos mee doen. En dan kan een paard nog zo goed springen, maar als je nu al zegt dat dit je absoluut niet ligt... moet je er dan wel aan beginnen? Genoeg andere paarden die wel met een zachte hand te rijden zijn
. 
.
. Geryon schreef:Het is een paard dat altijd heeft gesprongen, dus misschien heeft hij daar een stugge mond aan over gehouden? Aangezien springruiters vaak ook niet de zachste handen hebben.
EvelienH schreef:Geryon schreef:Het is een paard dat altijd heeft gesprongen, dus misschien heeft hij daar een stugge mond aan over gehouden? Aangezien springruiters vaak ook niet de zachste handen hebben.
![]()
Een paard wordt niet geboren met een stugge mond, dat veroorzaakt de ruiter. Zoek een goede instructuur, die kan je er zeker mee helpen. Vanaf hier kun je er toch weinig van zeggen.
Gelukkig is dit paard wel aan het been maar kan wel een beetje lomp zijn maar als je eenmaal springt dan verandert hij echt totaal, heel leuk om te zien! Ik heb geen idee of hij door een man is gereden maar ik zie wel echt heel erg verschil in het rijden van mij op het paard, en hem. Hij is een volwassen man en ik ben een klein meisje van bijna 16 jaar.. Al met al krij gik hem gelukkig wel goed rond gestuurd enzo.. En toen ik achter elkaar sprong kreeg ik ook steeds meer controle, anders duurde het hem te lang.