Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Sim_ schreef:Wat zegt je instructeur er van tijdens de les dan?
xSannnn schreef:Het klinkt misschien een beetje banketstaaf, maar weet je hoe je je paard moet rijden? Veel mensen kunnen een paard dressuur matig rijden en daarmee ook makkelijk een L parcour springen, maar spring technisch hebben ze het verstand van een koe.
xSannnn schreef:Zet je paard eens stil voor een hindernis en ga dan over een enkele hindernis heen. Tel de galop sprongen en ga dan steeds op het zelfde punt staan. Ook het naar de sprong rijden is super belangrijk, rij tussen de sprong in, hoe heet je paard ook.
x_Hester schreef:xSannnn schreef:Zet je paard eens stil voor een hindernis en ga dan over een enkele hindernis heen. Tel de galop sprongen en ga dan steeds op het zelfde punt staan. Ook het naar de sprong rijden is super belangrijk, rij tussen de sprong in, hoe heet je paard ook.
Ik snap je niet helemaal![]()
ben ik nou dom??
sorry...
_Sim_ schreef:mistid schreef:Sim, wij hebben in het noorden regelmatig de dubbels op 1 galopssprong staan in het L. Ook wel in het B.
Echt waar?! Hier in de regio en een andere regio waar ik regelmatig start heb ik het nog nooit meegemaakt.
sanurie schreef:_Sim_ schreef:Echt waar?! Hier in de regio en een andere regio waar ik regelmatig start heb ik het nog nooit meegemaakt.
Wel apart, in de B staat hier de dubbel meestal gewoon op 1 galopsprong en soms op 2. Ik heb ze liever op 1 staan want 2x verkorten is lastig. Dan moet ik zelf nog technischer inkomen, en dat gaat niet altijd nog even makkelijk. In het L staat het hier meestal 1 op 1 galopsprong en 1 op 2 maar vaak beide op 1 galopsprong
_Sim_ schreef:Wel apart, in de B staat hier de dubbel meestal gewoon op 1 galopsprong en soms op 2. Ik heb ze liever op 1 staan want 2x verkorten is lastig. Dan moet ik zelf nog technischer inkomen, en dat gaat niet altijd nog even makkelijk. In het L staat het hier meestal 1 op 1 galopsprong en 1 op 2 maar vaak beide op 1 galopsprong
Ik weet niet waar jij start, maar de wedstrijden waar ik rijd staan ze nooit op 1 galopsprong. Jij rijdt trouwens bij de ponys, dus misschien maakt dat het verschil.