Benfan schreef:Hoe serieus ben je eigelijk bezig als je het filmpje verwijdert omdat je te horen krijgt dat het probleem bij jullie ligt en niet het paard. Ik vind het best een beetje beschamend dat je het paard het niet gunt een goeie en eerlijke manier gunt. Als je tips wilt, maar niet aan jezelf wilt werken hierin adviseer ik je niet hier op bokt advies te vragen.
Heb je het filmpje gezien????
En daarbij toen ik 11 a 12 was en ik had een filmpje geplaats en dan het comentaar vanrider schreef:Het is nogal logisch dat hij uit de galop valt. Je zit tegen in de beweging, hangt naar achter en in de hoek hang je ook nog eens aan je teugels.
Het paardje heeft duidelijk nog weinig balans onder de ruiter, hij laat zien dat het moeilijk is voor hem, ook bij het aanspringen in galop; stijve rug, onderhals erop en zwaaien met de staart. De achterbenen komen absoluut niet mooi mee en er wordt totaal niet gestuwd, hij 'valt' echt in de galop en strompelt dan ontactmatig door. Jij hobbelt er bovenop als een zoutzak.
Ik denk dat het voor het dier veel beter is als je hem in laat rijden door iemand met meer ervaring en zelf les neemt. Niet naar buiten gaan met dit dier tot het beter aan de hulpen is en jíj beter bent in hulpen geven!
Gekregen had ik me ook direct af laten schrikken en dan na te gaan dat bovenstaande niet eens weet te vertellen dat het paard eerst verkeerd en later overkruist zat....
waar praat je dan over Citaat:
" De achterbenen komen absoluut niet mooi mee en er wordt totaal niet gestuwd, hij 'valt' echt in de galop en strompelt dan ontactmatig door."
Lekker opbouwend en echt iets waar deze meiden mee verder kunnen.
Echt geen wonder dat ze zich laat afschrikken
Citaat:
"Jij hobbelt er bovenop als een zoutzak."
Dat valt naar mijn inziens ook heel erg mee,
Hakken netjes uitgedrukt zit netjes stil voor zover mogelijk in overkruisde en verkeerde galop bij een net beleerd paard.
De ruiter zit in een stoelzit maar of je dat zoutzak kunt noemen......
Laatst bijgewerkt door WilmaW op 22-01-11 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt