Ik zit met een heel groot probleem.
Steeds als ik op buitenrit ga moet ik een stuk langs de weg in de berm, waar veel groot verkeer komt.
Maar mijn pony is echt als de DOOD voor groot verkeer, hij rent weg en springt als het echt niet anders kan gewoon in de sloot.
Wat ik nu doe is sijnen dat ze zachter moeten rijden, en ik dan op een oprit ga staan en dan is het niet eng.
Maar er is ook een stuk zonder oprit, alleen met een berm, dan spring ik eraf, anders word het al helemaal gevaarlijk.
Hoe kan ik mijn pony eraan laten wennen?
Eerst was hij er niet bang voor, iedere dag kwam er wel een stuk of 10 vrachtwagens langs zijn stal gereden, hij liep er zo langs alsof het hem niets kon schelen.
groetjes bumper.
Zomers oefen ik er weer flink op, en dan is het na een tijdje alveel minder. Maar als ik het niet vertrouw spring ik er ook altijd af, zo gek is dat niet.
Idd met een 100% verkeersmak paard mee naar buiten gaan, desnoods eerst een stuk aan de hand, en als hij rustig is en blijft er een stukje op gaan zitten.

, braafste paard van stal is meegeweest, schrik nog niet van een toeterende vrachtwagen en hij is er nóg bang voor...
Het was mij ook altijd verteld... en toen ik dus mijn paard kocht kwam ik erachter dat er ook een categorie paarden bestaat waar je beter wél af kunt stijgen. Als het paard rustiger is als je ernaast staat doet het er trouwens weinig meer toe wat anderen zeggen, het gaat om je paard tenslotte.