Ik heb een paar probleempjes bij het rijden. Zal even de situatie uitleggen.
Ik heb leren rijden op een Stübben Siegfried(vzh). Ik vind het een erg fijn zadel(hoewel wel een beetje hard
). Hier heb ik jaren op gereden, daarna heb ik een hele tijd op een westernzadel gereden(ik rijd western). Toen dat zadel niet meer paste op mijn vorige paard (oud dier, doorgezakte rug en kreeg een gigantische grasbuik) heb ik bijna twee jaar zonder zadel gereden.Daarna een pauze van een jaar, voordat ik mijn huidige paardje kocht.
Daar zat een westernzadel bij, maar die hebben we er niet bij gekocht omdat het mijn paard niet paste. Toen heb ik een hele tijd met een barebackpad gereden(4 maanden ofzo), voordat we onze Stübben weer vonden. Zadel was nog helemaal goed, paste mijn paard ook prima en die gebruik ik nu dus tot ik genoeg gespaard heb voor een passend westernzadel.
Het probleem dus: ik kan helemaal niet meer zitten op de Stübben!
- Ik val voorover, vooral als het paard versneld (dat is nogal een probleem bij haar, nogal een racemonster, moet dat onder controle zien te krijgen)
- Erg wiebelende benen (ik heb gelukkig géén kapstokjes), vooral in draf (zowel verlichte zit als doorzitten)
- Mijn voet schiet door de beugel heen (voornamelijk in galop. De beugel zit dan tegen het hakje van mijn jodpurs aan)
Heeft iemand tips om dit te voorkomen? Ik kan ook nog geen lessen betalen (ik ben deze maand met een baantje begonnen, ik plan om van mijn eerste salaris lessen te nemen, maar voor het zover is ben je ook een paar weken verder). Dus om deze tijd te overbruggen.
't Paard is erg snel en wil nogal eens wegschieten.

Ik vind dat je duidelijk uitlegt