Hoe train in naar een ruimere galop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cybalia

Hoe train in naar een ruimere galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 18:44

Beste mensen,

Ik heb een geweldige merrie met een super stap en een super draf! Daar is niks aan op te merken.

Maar de galop is 3 keer niks.. Die is zeer kort! Vooral de achterhand!

Heeft iemand tips hoe ik de galop kan trainen op een vriendelijke manier waardoor ze zeker gaat verruimen?

LiVetime

Re: Hoe train in naar een ruimere galop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:49

Misschien een tip voor je om in de galop veel te gaan schakelen? Op de rechte zijdes veel gaan spelen met tempowisselingen in de galop, zodat de acherhand in de galop meer geactiveerd wordt.
Hoop dat je er wat mee kunt.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:51

Schakelen inderdaad. Hoger en lager tempo vragen dan arbeidsgalop, maar wel goed van voren opvangen, zodat je de aanleuning niet verliest. Wat ook kan helpen is om de hals te laten strekken in galop (dat KAN alleen met een goede aanleuning). Daarmee maak je haar leniger, waardoor ze vaak makkelijker over de rug kunnen galloperen, waardoor je dus weer meer kan verruimen.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:54

Verlichte zit, hals op lengte en zakken laten en lekker vlot tempo lange lijnen galloperen.

Cybalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 19:01

Ok bedankt voor de tips! Onder het zadel zal ik daaraan denken maar ik denk dat dat pas over een paar weken kan, aangezien de winterstop en het paard net daarvoor onder t zadel was, en hoe kan ik dat kan trainen tijdens het longeren wissels worden dan lastiger, moet ik dan tijdens de dubbele veel met het tempo ook varieren?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:05

Als je met dubbele lijnen longeert dan stimuleer je sowieso al meer de achterhand, dus dat is al positief.
(Als je de lijn achter de kont langs doet tenminste)
Ik zou tijdens het longeren met de dubbele lijnen vooral gaan richten op lang en laag, maar wél actief.
Vw nw in galop.
Dan kun je onder het zadel mooi de tempowisselingen mee pakken.

Bjarnny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 02:10

kleine beetjes schakelen, balkjes galloperen en lekker rechtuit in de bossen in verlichte zit kilometers maken.
hoe sterker de achterhand wordt hoe beter en krachtiger de galop zal worden.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:43

Je kunt ook balkjes galopperen. Dan leg je ze eerst op haar normale paslengte. Als ze het snapt leg je ze iets verder uit elkaar. Begin met een paar balkjes, en later kun je uitbreiden naar 6 of meer.
Dat kun je ook aan de longe doen. Op de volte is het iets lastiger, maar een voordeel is dat je haar aan de binnenkant kleiner kunt laten galopperen en meer naar buiten worden de afstanden tussen de balken groter.
Succes!