hee, mijn pony bokt heel erg in galop, we hebben al verschillende zadels geprobeerd enz. maar het word er niet anders op. ze doet dit aan de longe niet, en in andere gangen ook niet. ik weet nu zelf ook niet meer wat ik kan doen, ik vind het ook niet meer leuk om ze te galloperen... wat zou ik er tegen kunnen doen?
jaa, geduld heb ik zeker want ze is konstant aan het uittestten, heb ik der ook ook afgeleerd door belonen als het goed gaat, maar zo durf ik bijna niet meer te galloperen...
Misschien is het raadzaam om de dierenarts er eens naar te laten kijken? Doet ze het alleen bij jou, anders kan je eens kijken wat ze.bij een andere ervaren ruiter doet. Succes....
marije1011
Geplaatst: 13-01-11 12:23
ja missschien een andere ruiter proberen... gewoon om te kijken hoe het dan is. misschien is het gewoon dat ze aanvoelt dat jij er wat angst voor krijgt.
Hoe oud is je paardje bijvoorbeeld? (jonge paarden hebben vaak moeite met het galloperen onder de man) En de zadels; zijn die gepast door een zadelmaker? Zijn medische problemen al uitgesloten? Kan het paard last hebben van oud zeer? Heeft het paard een mogelijk 'psychisch' probleem met de galop? (nare ervaringen bijvoorbeeld?) Welke hulpen geef je precies?
mijn pony is 18 jaar oud, nu iets minder als 2 jaar bij mij, waarvan ze vroeger is verwaarloosd. aan de longe gallopeert ze in de linkergallop lekker, de rechtergallop lijkt ze lastig te vinden..
och maar eens die ru na laten kijken door een goede osteo.
paardemaatje
Geplaatst: 14-01-11 22:06
ik reed ook heel vaak op een paard die veel bokte in de galop, maar als je goed door rijd, word het minder en moet je hem natuurlijk wel belonen,, zo hebben wij het (bijnaa )afgeleerd
uhm het zou wel eens goed kunnen dat het bokken komt doordat ze vroeger is verwaarloosd. Dat ze slechte herrineringen aan de galop heeft over gehouden. En nu zo reageerd.