stelling vragen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lindsey1996

stelling vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 20:04

hoi allemaal, het lukt me maar niet om op de juiste stelling te vragen. Stelling naar buiten vragen op een zijde is niet moeilijk, maar naar binnen word een probleem vooral wanner ik de bocht om ga. Hoe houd een paard op de hoefslag met stelling naar binnen zonder dat hij naar binnen wend met zijn hele lichaam? %) :?

nou ik hoop wat te horen! ;)

groetjes

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:09

binnenbeen iets aandrukken en binnenhand iets van de hals af is mij geleerd:)

marjolein_el

Re: stelling vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:10

Goed je been erbij houden.

Leylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:11

binnenbeen gebruiken, want daarmee voorkom je dus dat ie naar binnen valt...en oefenen oefenen!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:06

En houd je heupen en bovenlichaam recht (in de richting waar je heen wilt).
Verschil tussen stelling en afwenden op de rechte zijde is dat je bij het afwenden je gewicht op je binnenzitbeenknobbel brengt, de buitenteugel meer aanneemt, en kijkt waar je heen wilt. Met alleen stelling neem je er wat minder buitenteugel bij en je gewicht blijft verdeeld over beide zitbeenknobbels.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 08:53

binnenhand opzij, buitenteugel sluiten (tegen de hals aan dus niet mee naar voren geven) en dan
op de druk van je kuit van binnen naar buiten duwen. Dus letterlijk door de hoek rijden.

Als hij de stelling echt vertikt heeft hij misschien toch een spierprobleem? Of stelt hij wel in op de voltes?

koekimonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 08:54

met je binnen been naar "buiten"duwen..

Lindsey1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 09:54

Oke badankt ik zal het proberen ;)

groetjesss

Liebje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:52

Goed je binnenbeen erbij houden en binnenhand van de hals, niet naar je toe trekken. En stelling vragen opbouwen, als het niet lukt vraag je eerst klein beetje stelling en dan steeds meer als het beter gaat. succes

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:36

Buitenhand naar voren, binnenhand van de hals af en indien nodig een kleine ophouding. Tegelijkertijd binnenbeen er goed aanhouden.

Lindsey1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 17:40

Oh ja wat ik dus fout doe is met mijn linker teugel trek ik zijn hoofd naar me toe, maar ik gebruikte mijn binnenbeen wel. Dus ik moet niet trekken maar eerder ruimte geven zodat hij naar binnen kijkt?? Als ik het goed begrijp??
;) Maar bedankt he!!! *D

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:43

Als je linkerhand je binnenhand is, inderdaad. Je binnenhand plaats je opzij, en niet naar je toe. :)

Ik heb een vraag aan de mensen die hier allemaal reageren met "binnenbeen". Ik ben het met jullie eens hoor, dat het binnenbeen hierbij heel belangrijk is. Maar niet het enige.
Mijn vraag is wat jullie doen als je met stelling over de lange zijde rijdt, en gaat afwenden bij E. Wat verandert er dan waardoor je paard afwendt?

ponieszlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:12

Binnenbeen en allebei je teugels er bij houden! ;)

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:22

Kan het niet zo zijn dat je stiekem je buitenhand over de manenkam schuift?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:26

Je gaat afwenden , voornamelijk door je buitenteugel te gebruiken, dus meer naar de hals toe.
Uiteraard ook he houding en zit, je draait je schouders naar de wending toe en kijkt dus naar waar je heen wil. Ook je bekken iets aanpassen de druk van het binnen bovenbeen net iets verminderen en buitenbeen net iets vermeerderen.

Motje11 schreef:
Als je linkerhand je binnenhand is, inderdaad. Je binnenhand plaats je opzij, en niet naar je toe. :)

Ik heb een vraag aan de mensen die hier allemaal reageren met "binnenbeen". Ik ben het met jullie eens hoor, dat het binnenbeen hierbij heel belangrijk is. Maar niet het enige.
Mijn vraag is wat jullie doen als je met stelling over de lange zijde rijdt, en gaat afwenden bij E. Wat verandert er dan waardoor je paard afwendt?

Lindsey1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 16:12

Nee ik doe me buitenhand niet over de manenkam... >;) Ik trok teveel aan mijn binnenteugel en ik zit ook de hele tijd automatisch naar binnen te kijken naar me binnenhand en zijn hoofd.... |o
Maar toch bedankt. ;)