Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dieu schreef:Zodra je je handen ontspant en de druk af wil bouwen, lost hij het op door onder je weg te rennen en je dus te dwingen hem terug te nemen en weer die druk op het bit te zetten. Ontspannen na het terugnemen lokt weer dezelfde reactie uit en hij blijft het doen, zelfs na twintig keer terugnemen geeft hij het niet op.
Ik lees en neem sowieso alles mee, dus ook als ik niet direct reageer, bedankt!
Dieu schreef:Wat een boel reacties, wat fijn.Ik lees en neem sowieso alles mee, dus ook als ik niet direct reageer, bedankt!
Esther - Hij is van zichzelf goed voorwaarts te rijden en kan inmiddels ook met flink tempo rond zonder enige druk (ging eerst stilstaan), maar helemaal contactloos is natuurlijk niet hoe je wil rijden... Wanneer is het genoeg? Hij heeft een conditie als een huis en wordt niet snel moe, blijft rustig een uur heel hard rondrennen aangezien hij gewend is meerdere uren per dag te lopen.
Jennifer - Supergoed dat het jullie gelukt is! Geeft hoop.
Uit zich goed voorwaarts, maar is hij ook goed aan het been, of rent hij uitzichzelf in de rondte?
Noortje - Die ophoudingen ben ik inderdaad veel mee bezig als ik les heb, maar zijn reactie op ontspannen is helaas versnellen en onder je vandaan lopen. Kan dus wel been geven als hij hangt, dan ontspant hij ook, maar als ik vervolgens ook ontspan heeft hij de benen genomen. Ik ga absoluut niet tegenhangen, daar heb ik de kracht niet eens voor... Maar blijf het zeker proberen!
Ben je snel genoeg met loslaten en laat je niet te veel los. (ik weet van mezelf dat ik vaak net te laat ben
en heb de neiging weer te veel weg te geven.)
Midgie - Bitloos reageert hij goed op, maar ook daar gaat hij in het tuigje hangen als hij de kans krijgt. Is doorgaans een cross bridle, maar met een gewoon stalhalster tilt hij ook z'n hoofd niet zelf op als er een beetje druk op staat. Heb dus niet het idee dat het aan het bit ligt, maar echt aan z'n hele hoofd... Balans is inderdaad een punt om aan te werken, dat heb je goed opgemerkt.![]()
Dan klinkt het toch alsof hij niet voldoende aan het been is en draagt
Karlijn - Interessant idee. Heb nog nooit grondwerk met hem gedaan en aangezien hij wel meer vreemde maniertjes heeft is dit misschien voor hem ook erg verhelderend! Hij heeft wel een aantal keer dubbele lijnen gedaan om te kijken of hij daar net zo ging hangen, maar dit was niet het geval. Alle huisbeleerde paarden gaan volgens Monty Roberts dus daar kan ik sowieso wel het eea mee (o jee, daar komen de naturals, haha) en er zijn ook Parellispullen aanwezig op stal. Sowieso heb ik momenteel zo de sik in het rijden met hem dat ik dit zeker ga proberen! Thanks
Dieu schreef:Karlijn - Interessant idee. Heb nog nooit grondwerk met hem gedaan en aangezien hij wel meer vreemde maniertjes heeft is dit misschien voor hem ook erg verhelderend! Hij heeft wel een aantal keer dubbele lijnen gedaan om te kijken of hij daar net zo ging hangen, maar dit was niet het geval. Alle huisbeleerde paarden gaan volgens Monty Roberts dus daar kan ik sowieso wel het eea mee (o jee, daar komen de naturals, haha) en er zijn ook Parellispullen aanwezig op stal. Sowieso heb ik momenteel zo de sik in het rijden met hem dat ik dit zeker ga proberen! Thanks