Ik heb een probleempje met springen met mijn pony, ze wil het namelijk graag doen (oortjes naar voren, staart omhoog dus dat betekend bij haar opgewonden/leuk) en ze springt dan ook soms een halve meter te hoog over een redelijk laag hindernisje om in te springen.
Na een aantal sprongen (met ook voltes voor de sprong) is ze dan weer rustig, maar zodra ik iets hoger ga meent ze haar hoofd de lucht in te moeten gooien en kan ik niets meer. Dan springt ze onbeheerst, racet ze op de hindernis af en schiet ze daarna in volle galop door.
Nu zei mijn springinstructrise dat ik beter een martingaal of thiedeman kan gaan gebruiken. Nu heb ik geen idee wat het beste is, maar wat denken jullie?
Ik wil haar namelijk niet verpesten, maar haar wel 'leren' dat ze op mijn moet wachten en rekening moet houden met de ruiter (wat neem ik aan vrij normaal is)

Zit ik er nu helemaal naast om hulpteugels te gaan gebruiken?
Mijn houding is op onderstaand filmpje trouwens ook niet altijd alles hoor, liever geen commentaar daarop, dit is ruim een half jaar geleden

Hou het commentaar op het filmpje trouwens wel netjes, het is puur om te laten zien hoe ze liep/loopt.
Hier had ik het elastiek er op wat achteraf niet heel slim was, en ze was hier redelijk gespannen.