Waarom aan de teugel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PuurxNatuur

Waarom aan de teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 21:05

Hallo bokkers! :wave:

Sorry als dit verkeerd staat..
Ik vroeg me eigenlijk af waarom mensen hun paardje aan de teugel laten lopen.
Want je kan toch ook gewoon los ontspannen zonder aan de teugel.. Of heb ik het nou mis? :?
Het lijkt me een nachtmerrie om er aan te beginnen, heb het eerst geprobeerd bij mijn verzorgpaardje maar het is moeilijk om te doen!
Dadelijk gaat het nog tot rolkur.. Sorry, maar ik snap het niet echt.. Daarom vraag ik gewone reacties en dat het niet eindigt in een topic vol ruzie en discussie's.

Groetjes Naomi! :evaw:

skyline

Re: Waarom aan de teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:06

Het paard brengt dan zn rug omhoog en dan kan hij je beter dragen :) ,
Dus het is beter voor zn rug. maar je had ook je zoekmachine of google kunnen gebruiken...

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:07

als je het goed doet is het beter (of goed, want het is ook niet slecht voor de rug als je paard niet aan de teugel loopt) voor de rug van je paard
Laatst bijgewerkt door mimeslosydy op 07-01-11 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:08

_lalala_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:10

Het is veel beter voor de rug van je paardje.. En normaal gezien is hij dan ook veel lichter in je hand.
X

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:11

het is overigens ook niet iets wat je 'even' kan proberen, het vergt veel geduld!

en ik heb even getemt omdat hier al veel topics over zijn
ga daar eens in lezen ts, dan wordt je een hoop wijzer! :)

Maureen_M

Re: Waarom aan de teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:27

Een paard aan de teugel rijden is anders helemaal niet onvriendelijk.. Het is alleen de manier waarop je het doet ;)

Ik kan mijn paard morgen een elastiek of slofteugel eraan hangen en hem in de krul trekken, dan zal die zeker lopen...

Maar op licht handcontact. goed je been erbij. Vragen en loslaten, zal je paard ook wat gaan zakken. Dat aan de teugel lopen, is ook ontspannen zijn ;) Dit is een van de stappen naar het betere dressuurwerk ;) Het ziet niet alleen sjiek uit, maar je hebt je paard dan ook veel beter onder controle

Bij het omlaag rijden, zal je paard zijn concentratie bij jou houden. Als je dit niet doet, dan kan hij zich bezig houden met andere dingen.. En als hij er eventjes vandoor schiet heb je hem minder onder controle als dat hij met jou bezig is ;)

TEnminste... dat is dan bij mij zo :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:04