Op been en stem reageert ze heel goed. We doen nog enkel stap/draf en met een losse teugel. De reageert heel goed op druk van het been en je kan gemakkelijk afwenden, voltes rijden zonder aan haar mond te zitten dus enkel op zit en beenhulp. (heerlijk
)Maarrr...in stap komt ze naar mijn hand toe. Ze zoekt het bit op en blijft laag (voorwaarts neerwaarts oprichting wil ik niet ) Ze heeft een mega korte hals en ik wil haar zo lang mogelijk maken. In draf echter schiet haar hoofd in de lucht. Tempo wisselingen in draf gaan goed maar ze blijft eigenlijk met haar hoofd in de lucht waardoor er een boog in de teugel komt (aangezien ik haar juist ook daar naar mijn hand wil krijgen). Ook in draf gaan dan de voltes en zo puur op been. Ze komt ook enkel op het eentrekken van mijn kruis terug naar de stap en gaat dan wel weer netjes naar het bit toe.
Mijn instructrische zegt dat dit vanzelf wel komt. Overgangen blijven rijden en steeds voltes, slangenvoltes ed maken om haar bezig te houden. Mijn handen blijven dus constant op dezelfde plaats.
Heeft iemand hier verder tips voor?
)
succes!