Ik heb een 4 jarige Tinker die sind jan / feb dit jaar echt goed onder het zadel is en alle hulpen goed snapt . Ik rij ong 2 a 3 x per week met haar in een bak en dat gaat prima. Maar omdat die bak niet echt in de buurt is en we dus altijd met de trailer op pad moeten , had ik het idee om in het weiland te rijden. Alleen het probleem is dat ze in het weiland constant struikeld. Laatst was het zo erg dat ze op d'r knieen lag
met mij op d'r manenkam.
Gelukkig stond ze gelijk weer op en zat ik weer terug in het zadel.
Als ik haar niet rijd longeer ik haar wel in het weiland en dan is er niets aan de hand (als ze vlot door loopt tenminste) Zodra ze gaat sukkelen struikelt ze over alles wat in de weg ligt !
Maar komt dit struikelen tijdens het rijden doordat ze niet genoeg evenwicht heeft met mij erop of kan het ook ergens anders aan liggen ? Ze struikeld voornamelijk tijdens het lichtrijden , tijdens doorzitten bijna nooit. Maar ik wil ook niet te lang doorzitten
i.v.m. haar rug en leeftijd. In de bak struikelt ze zelden of nooit. Ik rij met haar in het vlakste weiland dat ik kan vinden. Ik had ook nog een vraag over het longeren , wat kan ik beter gebruiken bijzet teugels of een Gogue ?
Iedereen alvast bedankt !
Groetjes van Sandra en Tinkertje Shayla
knietjes tot bloedens toe open en zijn neusje ook.