Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Ja denk zelfde verhaal met de andere pony , les nemen en leren wat stelling is en waarom de pony harder gaat op jou been , waarschijnlijk snapt het dier niet wat jij bedoelt en weet jij niet hoe je het de pony kan uitleggen.
Kun je het niet beter even bij een pony houden totdat jij het kan, b.v op een pony die het wel snapt, het zal waarschijnlijk eer om een manege pony gaan, nou daar zul je dus niet veel verder komen , tenzij je het echt wil leren en dan zul je ook theoretisch aan de slag moeten. je hebt een hele goeie instructrice zeg je steeds, vraag daar eens aan wat stelling is en waarom het b.v niet lukt,
ARhythmical schreef:ongeveer zelfde verhaal...pony was goed, deed alles super en nu jij hem rijdt opeens niet meer...Denk dat je de "fout"bij jezelf moet zoeken, beter moet leren rijden, dan zul je zien dat er veel meer lukt! Oefenen dus!
svdijk86 schreef:Ze doet het dus als je haar over de rug wil rijden door haar lager in te vragen
en dan stelling wil vragen? Ook als je haar iets opricht? Anders heeft ze misschien
last van haar spieren?
MayDayParade schreef:Ik heb vanaf dat ik begon met paardrijden een ding meegekregen : De fout is altijd gemaakt door de ruiter NOOIT door het paard
ik zou m n keer laten rijden door iemand met veel ervaring en die het als beroep doet (srry ben ff kwijt hoe dat ook alweer heet XD)
En hoe geod je instructrische ook is mischien kan je een keer een andere instructrische proberen om te kijken wat die er mee doet, iedere instructeur/ instructrische is anders en geeft anders les. misschien heeft iemand wel hele goede tips voor je.
xSaarSaar schreef:ik zal verder niet ingaan op de reacties die er al in het topic staan, maar puur commentaar geven op de openingspost.
Het lijkt erop dat je pony nogal loperig is voor het been.
Het is belangrijk dat je tempocontrole krijgt, en je been gewoon aan kan leggen zonder dat je pony aan de andere kant van de bak zit.
Probeer veel overgangen en tempowisselingen te rijden. Neemt je pony een spurt? Neem haar dan meteen terug, desnoods zet je haar stil. Probeer niet te ruw te zijn maar gewoon rustige overgangen rijden.
Verder om meer stelling te krijgen, rijdt veel voltes, slangenvoltes, halve grote voltes etc.
Ook in de figuren veel tempowisselingen, en dan sla je 2 vliegen in 1 klap
jumpiewumpie schreef:MayDayParade schreef:Ik heb vanaf dat ik begon met paardrijden een ding meegekregen : De fout is altijd gemaakt door de ruiter NOOIT door het paard
ik zou m n keer laten rijden door iemand met veel ervaring en die het als beroep doet (srry ben ff kwijt hoe dat ook alweer heet XD)
En hoe geod je instructrische ook is mischien kan je een keer een andere instructrische proberen om te kijken wat die er mee doet, iedere instructeur/ instructrische is anders en geeft anders les. misschien heeft iemand wel hele goede tips voor je.
Het gaat hier om een B-pony dus ik denk niet dat je daar een groot persoon op kan zetten (; Daarom dat ik de pony doorrij he, anders ging ze wel naar een meer ervaren iemand![]()
Ik vind mijn instructrice nu wel goed hoor, ze werkt ook vooral aal ontspanning en soepel zijn, maar heb niet élke week les met deze pony, af en toe om te kijken of we op de goede weg zijn
Het is allemaal een beetje ingewikkeld