bang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dylan_Nadine

bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 20:17

mijn paardje is als de dood voor uhm }:0 }:0 }:0 koeien :P maargoed, die staan op een omheind stuk hei een paar honderd meter van de stal af. ik ging daar laatst met hem wandelen en toen heeft hij zich losgetrokken en is gaan rondrennen daar, met het touw tussen zijn benen, een heel gevaarlijke situatie. als ik erlangs ga (dus niet over de hei maar langs het hek terwijl je die koeien daar helemaal niet kunt zien) blijft hij maar kijken en proberen te rennen als ik met hem alleen ben (ook als ik ernaast loop). ik ben echt bang dat hem iets overkomt als hij weer eens gaat rennen en eigenlijk vind ik hem ook eng als hij zo hyper gaat rondsjeezen. ik kan nu al niet meer met hem naar het hek lopen, ong 100 mtr voor het hek gaat hij stilstaan en dan wil hij eigenlijk niet meer verder. hij heeft zich laatst ook al bijna losgetrokken toen hij een paar paarden met hun leiders zag die daar uit het hek kwamen lopen, omdat hij dacht dat het koeien waren. maar eigenlijk is dat de enige weg als je naar het bos wil, tenzij je erlangs gaat, maar dat doet hij ook met steeds meer tegenzin en ook een beetje angst. ik weet echt niet meer wat ik moet doen, iemand tips??

EarthFocus

Re: bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:18

gooi hem samen met een paar andere paarden in een wei naast koeien en het komt vanzelf goed :D

Wel met paarden die niet bang ervoor zijn dan he ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:20

Dylan_Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 20:57

gabjj8 schreef:
gooi hem samen met een paar andere paarden in een wei naast koeien en het komt vanzelf goed :D

Wel met paarden die niet bang ervoor zijn dan he ;)

kan niet, de paarden op de stal van dylan staan het dichtstbij de koeien nog ong. 200 mtr ervandaan

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:00

dan ga je er een keertje met een ander paard en Dylan langs en laat je ze snuffelen ofzo :)

Dylan_Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 19:33

gabjj8 schreef:
dan ga je er een keertje met een ander paard en Dylan langs en laat je ze snuffelen ofzo :)

heb ik al geprobeerd, hij blijft doodsbang (hoewel wel iets minder met een tweede paard erbij) maar het lost niks op. de volgende keer dat ik daarlangs ga, is hij weer even bang als eerst. hij durft nog geen 20 mtr bij zo'n koe in de buurt te komen.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:36

Vreemd genoeg zijn meerdere paarden bang voor koeien :P Twee VP-en van mij ook (en ik heb er momenteel maar 2 waar ik mee buiten rij). Vraag me af hoe ze hierbij komen. Jou paard reageert wel heel erg overdreven. Misschien gewoon in de buurt gaan grazen en langzamerhand iets dichterbij gaan staan? Op afstand is alles minder eng :D

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:06

Klinkt wellicht als een rare vraag maar zijn het zwart witten koeien? Is je paard dan ook bang van koeien die helemaal bruin zijn?

Dylan_Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 19:38

Happie schreef:
Klinkt wellicht als een rare vraag maar zijn het zwart witten koeien? Is je paard dan ook bang van koeien die helemaal bruin zijn?

hij is bang voor alle kleuren koeien, er lopen bruin-witte, geheel bruine, zwart-witte en geheel zwarte koeien in die kudde.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:54

dat is wel vreemd idd ik heb wel eens gehoord dat paarden bang waren van gevlekte koeien maar niet van geheel bruine of zwarte koeien vanwege paarden hun kleurzicht. Maar in dit geval gaat het dan niet op

ellen98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:59

mijn pony was laats bang voor koeien met van dei hele groote hoorns..
miss ligt het aan de koeien die re staan.. zijn het rara of vreemde koeien??
succes.