koeien
maargoed, die staan op een omheind stuk hei een paar honderd meter van de stal af. ik ging daar laatst met hem wandelen en toen heeft hij zich losgetrokken en is gaan rondrennen daar, met het touw tussen zijn benen, een heel gevaarlijke situatie. als ik erlangs ga (dus niet over de hei maar langs het hek terwijl je die koeien daar helemaal niet kunt zien) blijft hij maar kijken en proberen te rennen als ik met hem alleen ben (ook als ik ernaast loop). ik ben echt bang dat hem iets overkomt als hij weer eens gaat rennen en eigenlijk vind ik hem ook eng als hij zo hyper gaat rondsjeezen. ik kan nu al niet meer met hem naar het hek lopen, ong 100 mtr voor het hek gaat hij stilstaan en dan wil hij eigenlijk niet meer verder. hij heeft zich laatst ook al bijna losgetrokken toen hij een paar paarden met hun leiders zag die daar uit het hek kwamen lopen, omdat hij dacht dat het koeien waren. maar eigenlijk is dat de enige weg als je naar het bos wil, tenzij je erlangs gaat, maar dat doet hij ook met steeds meer tegenzin en ook een beetje angst. ik weet echt niet meer wat ik moet doen, iemand tips??