Ik heb misschien een domme vraag, maar mij is eigelijk nooit verteld over ontspannen rijden. Daarom is mijn vraag, Hoe laat je je paard ontspannen rijden?
En vele bokkers hebben het over 'over de rug rijden' Wat betekend dat eigelijk? en hoe bereik je dat?
wat een fijn topic, danielle_s! hier heb ik wat aan, dankjewel
danielle_s
Geplaatst: 04-01-11 15:28
Ja fijn he! Ik ben hem ook aan het doorlezen
Browniee
Geplaatst: 13-01-11 16:14
Zorg dat je zelf ook heel ontspannen bent, en bouw rustig op, ga niet meteen draven, maar zorg dat ie goed gestapt heeft voor draven, en ga pas galopperen als ie oke loopt en je zelf het idee hebt dat het wel goed zit. Als je zelf heel erg ontspannen op je paard zit is het voor je paard ook fijner en zal hij zich ook gaan ontspannen, en dan wordt rijden voor jullie allebei veel leuker Succes!
Gewoon lekker opstappen en begin lekker kwartier lang stappen met half teugel lang met contact zodat hij lekker gaat spelen op de bit... Dan loopt de paard over zijn rug.. hou wel voorwaarts drang erin... op gegeven moment voel je dat het paard ontspannen loopt en zijn bek begint te schuim bekken!!! en dat doe je ook in draf en galop pas daarna pak je hem op!!
Mirjam95
Geplaatst: 19-01-11 15:45
Ontspannen rijden.. en als je paard de achterhand er goed onder heeft zal ie ook sneller zn rug gebruiken
elsenashley
Geplaatst: 20-01-11 15:55
wat een fijne tips en duidelijke foto's daar heb je wat aan!!!!