Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy schreef:Ik kan me zomaar voorstellen.
Dat een trainer een paard zo blanco mogelijk heeft
Zodat hij de tijd en de ruimte heeft om het dier naar zijn hand te zetten.
Op het moment dat jij met hem aan het werk gaat
Ga je hem eventueel tegenwerken
Ga je hem dingen mischien aanleren
Die hij vervolgens af moet leren
Waarom zit je met de maand Januari in je maag?
Wat is er anders aan de maand Januari, dan aan December, of aan November?
Wat verandert er voor het dier na 1 Januari?
Als je je paard/pony in November en December lekker vrij hebt gegeven
En hij in Februari naar de opleiding gaat
Ga hem dan niet verwarren door hem in Januari nog dingen aan te leren die haaks zouden kunnen staan op zijn opleiding.
Dus Januari? Doe het zelfde als in November en December.
En laat hem blanco zijn opleidingstraject ingaan.
Veel fijner voor hem
En voor degene die met hem omgaat.....
Samanth_ schreef:misschien vindt je het wel leuk je wat te verdiepen in parelli etc, ook kun je hem wat geinige truucjes leren als kusjes geven etc ? veel paarden worden daar super fanatiek door hihi.
ook lekker wandelen is erg leuk, misschien wennen aan verkeer ? of een schrik training ?
maar vooral als je paardje lekker los mag, zal hij het vast niet erg vinden om lekker te luieren met wat vriendjes en heerlijk van zijn hooi te kouwen

Ze kan nu al op commando kusje geven en knielen (wordt nog aan gewerkt, haha) Of voetballen is ook wel grappig, maar dan moet je wel een skippy bal want anders struikelt hij/zij misschien.
azaro schreef:over buitenwandelen, vandaag geprobeerd, dikke vette flop hihi
ale we gingen buiten eerste 10 stappen alles oke rustig en toen kwamen we aan een open vlakte ale op de baan en aan beide kanten weides en toen schoot hij ineens kei hard naar voor en dan zo korte bocht letterlijk u omver lopen. tot daar mijn tof buitenritje