Problemen in de galop.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jes_sam

Problemen in de galop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 18:49

Hi,

Ik heb al een tijdje een probleem, en probeer het op te lossen maar het wil nog niet zo goed.
In de stap en draf heb ik geen enkel probleem, pas in de galop. Zodra ik wil gaan galopperen neem ik zowieso plots een hele andere houding aan. Ik weet zelf niet hoe het komt, ik let er zelf heel erg op. En nu gaat het wel iets beter.
Wat daarna komt is het blijven zitten in de galop. Ik vlieg niet meters omhoog ofzo, maar ik ga mijn knieën omhoog trekken waardoor ik niet meer goed in het zadel kan blijven zitten.
Ik weet het, hakken naar beneden en klaar voor het grootste gedeelte is mijn probleem. Maar ook daar heb ik moeite mee in de galop.
Dus wie heeft tips/hulp waardoor ik mijn benen lang kan maken tijdens de galop en niet helemaal anders ga zitten.

Ik doe dit niet op één paard, maar op elke die ik rij;).
Misschien handig om te weten, ik ben geen beginner ofzo.. Heb dit sinds korte tijd pas.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Alvast bedankt,

Xx Jessica
Laatst bijgewerkt door jes_sam op 28-12-10 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

lynne_berna

Re: Problemen in de galop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:51

Les nemen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:52

Wellicht is het gemakkelijker om je benen lang te maken als je knieën goed in de kussens van het zadel druk waardoor je niet zo omhoog komt en ook wat steviger zit.

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 18:58

lynne_berna schreef:
Les nemen?

Ik heb momenteel geen les omdat ik niet zo vaak rij, maar heb 1 X in de week les, en als ik nu rij Privé les. Dus dat zit wel goed.

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:04

Ervoor zorgen dat je goed op je zitbeenknobbels zit,
je lichaam proberen te ontspannen en meegaan in de beweging van galop(je bekken van achter naar voor laten meebewegen),
want hoe meer je gaat focussen op proberen te blijven zitten en je in de zadel proberen houden, hoe krampachtiger je wordt...

Verder gewoon eens bij je lesgever aankaarten wanneer jullie aan gallopwerk beginnen?

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:21

zorg dat je echt gaat zitten in je zadel (op je zitbeenknobbels zoals al is gezegt) en dan
proberen om echt druk op je beugels te houden. zolang je druk op je beugels houd moeten je benen langblijven.

_Kelly_bokt

Re: Problemen in de galop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 19:23

Heee,
ik heb ongeveer hetzelfde probleem, en rij al heel lang en heb veel leservaring.
Ik volg 't ook even/

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 19:32

_Kelly_bokt schreef:
Heee,
ik heb ongeveer hetzelfde probleem, en rij al heel lang en heb veel leservaring.
Ik volg 't ook even/

Ja ik rij dus ook al behoorlijk lang (10 jaar) en ook behoorlijk wat les ervaring. Ik hoop dat er goede hulp komt, want ik baal er behoorlijk van.. ;(