Nu ben ik zelf iets meer van de dressuur.
En ben dus ook eerst goed aan het trainen zodat we netjes normaal door de bak kunnen rijden.

Springen gaat wel heel erg goed, maar voordat ik spring concoursen wil rijden, zou ik toch eerst netjes dressuur moeten rijden.
Het 1e punt is dat ze niet, maar dan ook niet door 1 hoek wilt. Ik heb alles geprobeerd ..
Soms heb ik het gewoon genegeerd, maar dat werkt ook niet.
Als ik boos word, schiet ze zelf ook in de stress.
Ik heb lopend met een touw er langs gelopen, en dan is er niks aan de hand maar kijkt ze wel heel erg en loopt voorzichtig achter me aan.
Helaas .. niks werkt, en ze rent gewoon weg of springt opzij als ik erop zit.
Dan heb ik nog een punt waar ik mee zit. Als ik rechtsom wil rijden, en ik wil iets sturen met mijn rechterhand om naar binnen te gaan pakt ze het bit vast.
Ook al heb ik me buitenteugel er goed aan, me buiten been of binnen been er goed aan, ze blijft dat doen.
In het begin was dat nog niet zo, dus het is waarschijnlijk een fout die ik zelf maak, maar ik ben er nog niet achter wat.
Een kleine toevoeging: in stap loopt ze netjes nagefelijk, maar ik draf lukt dat nog niet.
Ik heb nog geen les, aangezien mijn lesgeefster een tijd terug is bevallen. Met 3 weken ga ik weer lessen met dit paard.
Ik hoop dat jullie tips hebben, en zien wat ik zelf verkeer doe? Aan het paard zelf zal het denk ik niet liggen, want die kan 't wel.