6 weken terug ging het rijden zo dramatisch dat we naar mogelijke oorzaken gingen zoeken, het bleek het zadel te zijn.
Zadel aanpassen heeft lang geduurd, ze heeft een moeilijke rug. Daarbij kwam ook dat mijn vader er graag bij wilde zijn, bij het passen en dergelijke, maar hij steeds niet kon wanneer de zadelmaker wel kon.
Ik ben dus zonder zadel verder gaan rijden, maar door dit koude weer wordt ze redelijk onhandelbaar, en daarbij hoort bokken en wegspringen.
Ben er lelijk vanaf gevallen dus ik ga er zonder zadel niet meer op. Ze staat nu dus 4 weken stil, ik longeer haar 3x in de week maar het makkelijkste paard om te longeren is het niet, ze toont niet veel respect voor me dus ik ben het grootste deel bezig met grondwerk nu.
Het gaat al stukken beter
Maar aankomende week komt het zadel waarschijnlijk al en dan kan ik dus gewoon weer rijden.Hoe moet ik het rijden oppakken? Mijn vader zei dat ik gewoon weer rustig aan het werk kon gaan, maar omdat het zadel zo lang verkeerd heeft gelegen moet ik de rug natuurlijk ook weer rustig sterker maken.
Volgens zadelmaker was er met de rug verder niks aan de hand, er was een gevoelig plekje maar door rustig te trainen gaat deze sowieso weg, tenminste, hij is waarschijnlijk al weg.

Dus, hoe zou ik het oppakken? Ik heb vakantie en dus genoeg tijd. Ik rijd altijd 5x per week, dus dat is deze keer ook zo.
Zodra het weer het toelaat, en de paden redelijk zijn, kan ik ook lekker naar buiten toe.

Maar ik wil in januari/februari graag starten dus dressuurwerk moet ook gebeuren!