Probleem buitenbeenhulp volte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HAPPY22

Probleem buitenbeenhulp volte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 17:23

Hoi,
Ik heb erg veel moeite met het naar achterleggen van mijn buitenbeen op de volte. Mijn been “glijdt” dan telkens weer terug in de normale rechte houding. Komt dit omdat mijn beugels te kort of te lang zijn? Heeft iemand misschien tips om dit gewoon gemakkelijk gaat. Want nu zit ik daar telkens mee te knoeien waardoor ik ook moeite krijg met de andere hulpen voor de volte.
Groetjes.

Anoniem

Re: Probleem buitenbeenhulp volte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:39

Als jou paard ook goed reageert op je beenhulp als deze niet zover naar achteren ligt, dan is er niets aan de hand. Jouw buitenbeen is alleen de opvanger van de achterhand in geval van "uitzwenken" :D
Jouw been hoeft ook maar een paar cm te verschillen met je binnenbeen.

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 19:43

Oké, dankjewel voor je reactie.
Ik les op een manege en daar word ik er altijd op aangesproken dat mijn been niet ver genoeg naar achteren ligt om uitzwenken te voorkomen ;).

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:44

ik zou ze lekker 2 gaatjes korter doen en dan nog eens proberen :D

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:16

probeer je been naar achteren te leggen vanuit je heup, niet vanuit je knie. Dus je hele been langer maken en iets naar achteren schuiven. Let er wel op dat je niet scheef gaat zitten.
Succes!

Tonidressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:32

zitlessen tot je je armen/benen/hoofd, exact kunt hebben waar je wilt onafhankelijk de beweging van het paard! Daarnaast is het licht aansluiten van de knie vaak voldoende, omdat je dan automatisch je been enkele cm naar achter brengt! Paarden zwaaien vaak uit omdat ze niet gespierd genoeg zijn om zichzelf te dragen, dus ook de training van het paard aanpassen zodat hij welk sterk genoeg wordt is nodig!