Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Don_Zhivago schreef:Je paard moet indd goed ontspannen zijn en een juiste aanleuning hebben.
Ik moet het zo doen.
Buitenkant blijft begrenzen en met m'n binnenhand stelling vragen en weer los. Handen wat breder en laag en niet vastzetten. Het is lastig uitleggen via een toetsenbord.
Ga anders eerst eens oefenen met laag en rond en uitschuiven van de hals.
Daarna kan je naar het zakken toe werken.

Linnietje schreef:Ik lees dit even mee, want heb een soort gelijk probleem.
Ik doe het net als Don_Zhivago. Alleen dan blijft hij te rond...
Of die van mij zakt wel, maar dan een klein stukje en houd zijn neusje er dan net achter.
Ik oefen weldegelijk thuis, maar het lukt nog niet echt.
Dus als ik het een beetje goed begrijp:
Rustig teugel geven zodat hij het kan meenemen naar beneden, maar dan je been erbij houden...
Die van mij is nog al gevoelig voor het been en langere teugel, hij gaat dus harder.
En met een lange teugel opvangen is lastig, zelfs met rustiger lichtrijden

Don_Zhivago schreef:Linnietje schreef:Ik lees dit even mee, want heb een soort gelijk probleem.
Ik doe het net als Don_Zhivago. Alleen dan blijft hij te rond...
Of die van mij zakt wel, maar dan een klein stukje en houd zijn neusje er dan net achter.
Ik oefen weldegelijk thuis, maar het lukt nog niet echt.
Dus als ik het een beetje goed begrijp:
Rustig teugel geven zodat hij het kan meenemen naar beneden, maar dan je been erbij houden...
Die van mij is nog al gevoelig voor het been en langere teugel, hij gaat dus harder.
En met een lange teugel opvangen is lastig, zelfs met rustiger lichtrijden
Dat is een veel Gemaakte fout.
Als je Goed hals strek heb je geen lange teugels
Je paard blijft goed voorwaarts, de aanleuning moet blijven, contact met de mond en dan laten zakken.
Vaak zie je dat mensen de teugels "losgooien" maar zonder aanleuning en achterbeen gebruikt kan je onmogelijk halsstrekken.
Als je dus goed contact blijft houden zal je paard dus niet sneller moeten gaan
Snap je?
Linnietje schreef:Don_Zhivago schreef:
Dat is een veel Gemaakte fout.
Als je Goed hals strek heb je geen lange teugels
Je paard blijft goed voorwaarts, de aanleuning moet blijven, contact met de mond en dan laten zakken.
Vaak zie je dat mensen de teugels "losgooien" maar zonder aanleuning en achterbeen gebruikt kan je onmogelijk halsstrekken.
Als je dus goed contact blijft houden zal je paard dus niet sneller moeten gaan
Snap je?
Hoe moet het dan wel?
Ik weet niet anders dan dat je langzaam teugel geeft, zodat hij die mee kan nemen naar beneden.
Ik laat ze niet in een boogje hangen, hij moet hem echt meenemen. Schuif langzaam een beetje teugel door mijn vingers.

"
. En oefenen natuurlijk 

Linnietje schreef:@ Don_Zhivago: Het werkte echt super! Moet even wennen aan "het gevoel" wat je moet krijgen.
Mijn vriend heeft het gefilmd en het ging fantastisch! Echt al tot op de knie!
Vrijdag wedstrijd, dus kijken of we van die 4/5 af komen en naar een 6 kunnen"
Heb gelukkig nog een paar keer om te oefenen en anders: thuis gaat het goed, de rest komt dan wel....