Maar door de wedstrijden die hij gelopen heeft, is hem alleen geleerd te draven.
Galop begrijpt ie nu zeg maar niet.
Heeft iemand tips om hem weer goed te leren galopperen?
Alvast bedankt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bumper schreef:Op een lang bospad (als je kan buitenrijden) kun je proberen voluit te gaan en maar blijven aanmoediggen dat hij het goed doet.
Als hij dan in galop valt meteen uitbundig belonen en dan weer terug pakken naar een arbeidstempo in draf
WendyBZ schreef:bumper schreef:Op een lang bospad (als je kan buitenrijden) kun je proberen voluit te gaan en maar blijven aanmoediggen dat hij het goed doet.
Als hij dan in galop valt meteen uitbundig belonen en dan weer terug pakken naar een arbeidstempo in draf
Heb je wel eens een Draver gereden?Als ze vanuit een harde draf in galop vallen zet je ze niet zomaar terug in een arbeidsdraf.
bumper schreef:Op een lang bospad (als je kan buitenrijden) kun je proberen voluit te gaan en maar blijven aanmoediggen dat hij het goed doet.
Edit:
op een volte is het idd handigger zoals al is gezegt om voor een paard aan te springen
amillia schreef:Ik zou eerlijk gezegd heel anders beginnen, nl aan de longe... en daar dan een stemcommando aan koppelen en dan gebruiken om het onder het zadel voor elkaar te krijgen
nikilover schreef:bumper schreef:Op een lang bospad (als je kan buitenrijden) kun je proberen voluit te gaan en maar blijven aanmoediggen dat hij het goed doet.
Edit:
op een volte is het idd handigger zoals al is gezegt om voor een paard aan te springen
het tempo op een recht stuk buiten gaat veel te hoog liggen....
Nee dan kan je het beter in de bak doen,, daar kunnen ze minder vaart maken en dus eerder genijgd een aanspring-poging te doen. Ik weet niet hoe ervaren de ts is...maar een draver op een rechtstuk voluit laten gaan, en daarna terugnemen is moeilijk en vergt ervaring...want ze gaan hard en zijn sterken teruggenomen worden willen ze meestal niet.
Germatje schreef:amillia schreef:Ik zou eerlijk gezegd heel anders beginnen, nl aan de longe... en daar dan een stemcommando aan koppelen en dan gebruiken om het onder het zadel voor elkaar te krijgen
Mee eens, eerst aan de longe goed bevestigen. Onder het zadel goed sterk maken in stap en draf, zorgen dat de achterhand er bij komt. Door middel van ontspannen verzameling.
Veel succes!
amillia schreef:Ik zou eerlijk gezegd heel anders beginnen, nl aan de longe... en daar dan een stemcommando aan koppelen en dan gebruiken om het onder het zadel voor elkaar te krijgen