Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)aeolusnr1 schreef:das een mooi verhaal "junia" alleen is er maar één ding dat ik niet graag hoor en das dat de fout, het willen weglopen steeds op het paard geschoven wordt.
nu nogsteeds hoor, maar het gaat beter en inderdaad wat aeolusnr1 zegt doordat ik hem aan kon. dit was wel even de combinatie zoeken wat dus niet geheel alleen maar aan mij lag. Ook ken ik een pony waar al zo onwijs veel goede springruiters op hebben gereden maar waarvan bij geen één rustig voor de sprong te krijgen. ik vind dat echt een combinatie fout, een ruiter moet goede signalen doorgeven aan het paard, en het paard moet dat leren snappen. tuurlijk kan de ruiter uit onkundigheid verkeerde signalen doorgeven of perongeluk. maar het blijven dieren en die snappen echt niet gelijk alles al doen ze daar echt wel hun best voor.
dit is mijn mening erover.
mijn fout , zat teveel naar vore toen hij begon te crosse , maar nu gebruiken we martingal en dit gaat veel beter hij kan z'n hoofd niet in de lucht steken en als je dan goed achteruit gaat zitten dan lukt het wel , nadat hij bij de vorige eigenaar 5 jaar niet gesprongen heeft ( over een sprong , over derest zwijgen we
) kunnen Samurai en ik ongeveer 70 cm ten hoogste springen , nog geen parcour maar gewoon enkele sprongetjes . en dit gaat echt super . misschien kan je met deze informatie iets aanvangen , misschien ook niet
maar ik wil enkel en alleen maar helpen 
Nu doet hij het veel minder, maar toch gaat hij niet altijd op mijn tempo op de hindernissen af. Wat ik wel merk, is dat als de hindernis 60cm hoog is, hij harder wilt dan wanneer de hindernis 100cm hoog is
hartjeukkie schreef:ik heb zelf ook een shetje, die met springen ook heel erg snel is, dit is ze eigenlijk altijd wel maar met springen nog sneller. Ik begin zowiezo heel erg laag, want ze kan best hoog voor een shetlander en dan spring ik pas in de hoek voor de hindernis of zelfs nog ietsjes later aan met galopperen, ga ik goed diep in het zadel zitten en dan laat ik haar er zo rustig mogelijk overheen springen, maar als ze echt ligt te crossen, dan ga ik gewoon weer in stap en stap ik totdat ze rustig is en dan laat ik haar in stap erover heen of in draf. En als ik haar echt niet meer krijg gehouden, dan maak ik ook wel eens een rondje maar ze is zo snel en wendbaar dat dat niet vaak zin heeft als ze echt snel gaat haha.
sneeuwbloem schreef:voor de hindernis stil zetten. lukt dat niet omdat ze te hard gaat dan na de hindernis. of in draf de hindernis nemen. totdat ze het snapt. of voor de hindernis weg sturen.
heb het zelf ook gehad. misschien een optie om tijdelijk een ander bitje in te doen wat scherper is zodat ze feller reageerd.
Tova schreef:sneeuwbloem schreef:voor de hindernis stil zetten. lukt dat niet omdat ze te hard gaat dan na de hindernis. of in draf de hindernis nemen. totdat ze het snapt. of voor de hindernis weg sturen.
heb het zelf ook gehad. misschien een optie om tijdelijk een ander bitje in te doen wat scherper is zodat ze feller reageerd.
Ik ga niet met bitten lopen klooien, ze loopt 8 jaar met het zelfde bit!