Nu kom ik mezelf dus ook tegen tijdens het springen, en doordat ik een paar weken geleden zo'n smakkerd heb gemaakt klap ik vaak dicht vlak voor de hindernis. Ik vergeet dan de verlichte zit toetepassen, laat mijn paard onder me vandaan rennen of erger: ik zet haar stil omdat ik ineens in paniek raak. Ik ben op het moment erg onzeker en heb last van "faalangst", denk ik. Elke keer voor de hindernis moet ik denken aan dat moment dat ik samen met mijn paard viel.. Ik ben gevallen bij de dubbele stijl, en het rare is dat ik alle dubbele kruisjes en normale stijltjes wel spring.. Maar zodra ik meerdere hindernissen (stijltjes) moet springen klap ik dicht..
Hoe kom ik over mijn angsten heen? Ik heb vandaag mijn 4de springles gehad en klapte weer dicht, stopte 2x (zelf) voor de hindernis waardoor ik er wederom 2x BIJNA vanaf viel. Maar ik wil het zo graag!!! Heb in de kerstvakantie nog een oefenparcourtje en moet me er geestelijk op voorbereiden..
En voor wie het leuk vindt, hier een filmpje van mijn 3de springles: http://www.youtube.com/watch?v=j7KxqM41yRE