Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.Marieke_Juul schreef:Dankjewel voor je reactie winnieloves, maar ophoudingen op de binnenteugel is nogal verkeerd, toch?
Een keihard ruk naar je knie toe is geen vriendelijke ophouding. Maar ik bedoelde maar dat je af en toe heel duidelijk je hand opzij doet en dat hij ook goed inbuigt. Dan trek/pluk/ruk je dus niet maar beweeg je hem als het ware ook naar binnen en dan je hand weer meegeven naar voren. suusje89 schreef:ik denk dat het niet erg is dat je contact verliest. Sturen doe je vooral met je zit en teugels zijn alleen ter ondersteuning op het moment dat het nodig is. Ik rij zonder bit aan een lange teugel en maak alleen licht contact om meer stelling te vragen, om hem vervolgens weer los te laten. Zolang je paard de goede kant opgaat en stelling geeft, is het toch niet erg dat de teugel los hangt?
Marieke_Juul schreef:Dankjewel voor je reactie winnieloves, maar ophoudingen op de binnenteugel is nogal verkeerd, toch?