Wat te doen @ overbelast?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bommelunited

Wat te doen @ overbelast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 22:09

Hallo allemaal,

Ik ben sinds 2 maanden geleden overgegaan naar een andere stal waar de bak zwaarder is, te intensief begonnen en aan me houding gewerkt. Daardoor was haar rug een beetje overbelast. We hebben haar een aantal weken laten rusten en gaat het gaat nu stukken beter, het is zo goed als weg. We zijn langzamerhand weer een beetje begonnen met rijden en rijden haar op de volgende manier:

overgangen, slangen voltes, niet op de hoefslag, weinig contact en kop omhoog in haar natuurlijke houding.

Doe ik het zo goed of kan ik het beter anders doen(kop omlaag), iemand tips en/ of ervaringen:

Annabel
>170
merrie
KWPN
Tango x Jazz x Windsor x Ramiro x Cocktail x Lucky Boy

foto:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

een reactie zou fijn zijn!

aeolusnr1

Re: Wat te doen @ overbelast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:56

Even een tijdje geleden heb je net dezelfde vraag al gesteld.
Wil je ons hier bezig houden of wat ??????

_merel_

Re: Wat te doen @ overbelast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:05

nounounou.... blijkbaar is in het vorige topic niet naar voldoening antwoord gegeven. Ik zou het rijden afwisselen, met een lichte training zoals je omschrijft tegenover rechttoerechtaan rijden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:12

Hoe oud is je paard en hoe lang bereden?
Je kunt beter kort en goed trainen (dus over de rug rijden) dan lang en niet goed - in een zware bak.
Na belasting hebben spieren rust nodig om weer te herstellen. Daarna heel rustig weer opbouwen.
Kijk ook eens kritisch naar je voer. Past dit wel bij het paard? Teveel eiwitten kan ook spierproblemen geven.
Daarnaast zou ik het paard gewoon lekker tijd geven. Buitenritten maken, veel stapwerk om sterker te worden. Een paar weken is nog niet veel om een spierprobleem op te lossen.
Een uitgebalanceerde training lijkt me van belang voor je paard. Overleg met een kundige instructeur/DA.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:45

Het is niet de bedoeling en ook totaal onnodig om zo kort na elkaar exact dezelfde vraag te stellen. Daarom gaat dit topic op slot, met verwijzing naar de eerste: [RT-P] Rug overbelast, wat te doen?

BTW: als je foto's wilt laten zien, kan dat op ITP of HAW.