Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
M'n instructrice zegt me ook steeds dat ik niet constant druk op de teugels moet zetten, omdat hij dan juist meer gaat hangen. Die zei me ook dat het paard nog niet de kracht heeft op precies in het juiste tempo te lopen.
Myrna_E schreef:Wat je in je hand voelt is altijd een vertaling van wat er in de achterhand gebeurd. Hangen op de hand is altijd een teken van een zwak gebruikt achterbeen. Als ruiter geef je je paard beter geen hand waar ie op kan hangen. Voor los en korte, niet langdurig aanhoudende oefeningen doen die je paardje sterker maken op het achterbeen.
Dilan1993 schreef:Myrna_E schreef:Wat je in je hand voelt is altijd een vertaling van wat er in de achterhand gebeurd. Hangen op de hand is altijd een teken van een zwak gebruikt achterbeen. Als ruiter geef je je paard beter geen hand waar ie op kan hangen. Voor los en korte, niet langdurig aanhoudende oefeningen doen die je paardje sterker maken op het achterbeen.
betekend dat dan ook dat als hij voor een moment niet hangt, dat hij dan z'n achterhand wel gebruikt? Er zijn namelijk ook moment dat ineens alle druk wegvalt en hij heel licht is in de hand.