Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joolien schreef:Dressuur is in het algemeen de basis van het springen dus ik zou zeggen gewoon zo door gaan dan. Veel oefeningen in galop doen om de galop beter te krijgen, kleine volte, daarna lange zijde wegrijden, in de hoek opvangen en weer een kleine volte etc.
Onthoud wel, springen kun je een paard niet aanleren maar alleen verbeteren.
Hoe is zijn galop?
Karlijnxxx schreef:Joolien schreef:Dressuur is in het algemeen de basis van het springen dus ik zou zeggen gewoon zo door gaan dan. Veel oefeningen in galop doen om de galop beter te krijgen, kleine volte, daarna lange zijde wegrijden, in de hoek opvangen en weer een kleine volte etc.
Onthoud wel, springen kun je een paard niet aanleren maar alleen verbeteren.
Hoe is zijn galop?
Zijn basis gallop als jong paard was goed (voor een fries) en wordt omdat hij steeds sterker wordt alleen maar beter. Het wegrijden en kleine volte doe ik al, zelfde met het verruimen (eigenaresse had daar al een 8 voor). Ik wil voor het springen nog geen wissels oefenen, zover hoeft hij nog lang niet te komen en wil niet dat hij te makkelijk gaat wisselen ivm met de dressuurwedstrijden.
Dat laatste vind ik niet altijd waar. Je kan een paard leren wat hij moet doen met zijn lichaam tijdens het springen en ook het aanleren kan, echter zal zo'n paard een stuk lastiger hebben dan de paarden die het gevoel van nature hebben.