Draver zit vast in de hals. Hoe oplossen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shaartjuhh04

Draver zit vast in de hals. Hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 21:15

Halloo,

ik zit met een klein probleempje. want ik heb een paard een draver die vroeger op de baan heeft gereden maar nadat hij een ongeluk heeft gehad werd hij verkocht en is hij verkocht maar ik denk dat daarna niet veel met hem is gedaan. Maar spieren van dravers in hun nek zijn sowieso al anders ontwikkelt maar nadat hij dus was verkocht zijn zijn spieren weer anders gaan ontwikkelen en vind hij het nu wat moeilijker om zijn hoofd hoog te houden want zijn nek staat bijna altijd recht naar voren.
Nou was mijn vraag heeft er iemand tips om zijn nek een beetje te kunnen buigen en hem aan de teugel te kunnen rijden zonder hulpen van slofteugel e.d.

alvastbedankt

groetjess.
Laatst bijgewerkt door Elles op 29-11-10 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast. "Hulp nodig" dekt niet de lading/inhoud van het topic.

Elles

Re: Hulp nodig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:29

PP >> RT-P

Sammie

Re: Draver zit vast in de hals. Hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:46

fysiotherapie/osteopathie toe passen. Die kunnen je een zetje geven en adviseren hoe verder op te lossen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:57

Ik zou er inderdaad ook eens een osteo bij halen, die kan de hals/nek goed losmaken en die kan jou oefeningen meegeven om daar op door te trainen.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:06

fysio en osteopaat erbij halen. En zeker geen slof er aan gaan hangen.

GRANDEUR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:10

Fysio en osteo is zeker een goed idee, maar bereid je voor dit worst een lang traject! Ik kan het weten, want ik heb precies hetzelfde gehad! Je zegt ook dat hij zijn hals altijd laag houd, je kan ook alvast hem wat laag een rond gaan rijden. Zo kun je hem steeds wat hoger oprichten. Dit zal wel moeilijk voor hem zijn zoals jij al beschrijft en goede intructie daarbij is zeker geen overbodige luxe!

Jaydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 01:41

Je kunt ook zijn brokken ed. voeren op de grond, zodat hij met gebogen hals moet eten, zo ontspant hij zijn rug en hals...