Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

aidaevink schreef:Het is altijd een goed idee om je paard eerst beter te leren kennen. Als hij echt bang is, zou ik inderdaad eerst proberen om een band met je paard op te bouwen en nooit de zweep meer gebruiken. Als hij er echt bang voor is, zou ik hem echt niet gebruiken, ook al is hij anders na een half uur niet meer vooruit te branden. Misschien kun je als je weer rijdt eerst een half uurtje rijden, en dan langzaam de rijtijd verlengen.. elke keer 5 minuten langer.

Ik zat zelf ook al aan iets medisch te denken, Ik weet namelijk wel dat een tijdje geleden de zadels gestolen zijn en de dus nieuwe hebben gekocht, verder weet ik niet of ze daarbij gewoon een zadel hebben gekocht of echt uitgebreid hebben getest en of ze er überhaupt zelf wel genoeg verstand van hebben zegmaar ( en zoniet, of er evt. goede hulp bij is geweest ). Of dat er echt iets mis is met z'n rug ofso, ik zoek zo even op hoe ik dit zelf kan uitzoeken 

Ik weet niet of het uiteinde van de longeerlijn ook handig is, aangezien hij trapt e.d. naar het halstertouw is als ik hem daarmee aantik ( hij is dus niet bang voor het halstertouw, wel als het als zweep gebruikt wordt. ). Toch bedankt voor de tip 
Verder was ik inderdaad van plan om veel met stemhulpen te gaan doen, zowel op de grond, aan het longeertouw als in het zadel

), en dat zal de komende tijd ook nog wel niet kunnen ( gelukkig gaat het dooien de komende paar dagen, maar daarna helaas ook weer sneeuwen
), maar tips e.d. zijn nogsteeds welkom!

)
), en ze ging er even naar kijken geloof ik 

Qua dierenarts bijhalen e.d. zijn ze nooit zo van daar, ze hebben meer zoiets zovan * ach, het gaat wel over * voor zover ik heb kunnen pijlen. Ze zorgen wel goed voor hun diertjes hoor, maar die indruk heb ik een beetje. Ik heb het ook al aangekaart dat dat misschien wel handig was ( even laten nakijken ) maar ze willen het nog even aankijken ( al weet ik niet of dat een heel goed idee is, misschien is het wel iets ernstigs ofso ( heb ik verder niet bijster veel verstand van hoor
))

( zal binnenkort wel even een rondje rijden op de fiets daar om eens te kijken of er echt niets is in de buurt
)

)