Houding probleem!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Women2

Houding probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 20:17

Ik heb een probleem!!

Ik rij mijn hele leven al veel paard maar zit zo met vlagen met mn lijf in de knoop. Zo nu ook weer.
Ik rij wel en de paarden lopen ook super fijn, alleen ik heb het idee dat mn lichaam gewoon totaal niet
mee werkt. Mn spieren, mn botten, mn hoofd, voor mijn gevoel werkt mn eigen lichaam me zo ontzettend
tegen en dat is zo frustrerend.
Nou weet ik zelf prima hoe het moet, maar mn lijf werkt gewoon niet mee. Het lukt me gewoon niet.
Stap ook steeds vaker af met last van mn spieren, last van een gewricht of weet ik veel wat. En toch met
een voldaan gevoel omdat de paarden wel weer fijn waren. Ze zijn recht, ze zijn los en ontspannen, maar
toch wringt er bij mezelf iets.

Tips hoe het moet ken ik allemaal... Ik weet hoe ik moet zitten, ik weet wat goed en fout is, ik heb uren
zitles gehad in het verleden, maar sinds kort lukt het me niet meer. Het zit ook mn algehele gevoel tijdens
het rijden in de weg. Moet andere dingen verzinnen om problemen op te lossen, omslachtig, omdat ik het
zelf niet op mn normale manier voor elkaar krijg.

Zo frustrerend en ik snap het niet.

Wie helpt me? Wie heeft een idee? Wie kan me weer laten voelen hoe het wel moet. En ik ben geen bitloos
rijder, rij nooit zonder zadel en zit wat dat betreft vastgeroest in mn jonge paarden routine in de zin van
met zadel en hoofdstel met bit... Maar ik sta er zeker wel voor open, ook al lijkt het me heel eng.

Help?!?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:32

Ik volg dit even.. :o
Ook ik heb altijd last van mijn lijf, zijn het mijn gewrichten niet dan mijn spieren wel.. of andersom.
Niet alleen met rijden trouwens, maar de hele dag door.
Bij mij is het inmiddels zo slecht dat ik nieteens kan werken voor een baas, maar zelf moet kunnen indelen.
Dan kan ik een beetje rekening houden met mijn eigen lichaam. :(
Want het paardrijden op moeten geven is wel het laatste wat ik wil..

Women2

Re: Houding probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 20:38

Ik heb het inderdaad ook snel de hele dag door... Wel fysiotherapie gehad, maar werkt alleen tijdelijk. Ik werk wel voor een baas, maar moet naast het paardrijden nog wel een andere sport doen, anders kan ik einde van een dag op kantoor amper opstaan en lig ik met zware hoofdpijn misselijk op de bank. Maar wil inderdaad paardrijden niet opgeven, dat was voor mij altijd juist wat me een beetje goed in mn lijf liet. En ook dat werkt nu tegen.
Zwemmen doet veel goeds, maar is ook niet alles.

SEENIHC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 01:16

Zit je wel goed in je velletje?

Als je in een dip zit kan je lichaam ook rare kwaaltjes vertonen. Waardoor je ook helemaal in de war raakt. Dan weer wel goed dan weer niet. Dan is het weer dit dat zeer doet dan is het weer dat.

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 12:08

Ik zit wat dat betreft prima in mn vel. Wat gerommel op het werk, dat dat kwam pas veel later als dat ik het gevoel met paardrijden even niet meer kan vinden.

Heb wel een beetje een dip gehad, maar niet dramatisch. En dat kwam ook pas later.